Cześć, zaczynam na studiach Programowanie Obiektowe i kompletnie nie wiem jak zabrać się za to zadanie.
Zadeklaruj typ typedef Figura ..., który może reprezentować figury geometryczne: punkt, koło lub kwadrat* wraz z ich położeniem w dwuwymiarowym układzie współrzędnych. Przyjmij, że pole typfig typu wyliczeniowego wyznacza rodzaj reprezentowanej figury geometrycznej. Zdefiniuj trzy procedury:
narysuj(Figura *f)
(wystarczy, że wypisze odpowiedni komunikat w trybie tekstowym);
przesuń(Figura *f, float x, float y)
(przesuwa figurę o zadany wektor);
int zawiera(Figura *f, float x, float y)
sprawdzającą, czy figura zawiera punkt o zadanych współrzędnych
- Przyjmujemy że boki kwadratu są równoległe do osi układu współrzędnych
Może mi ktoś jakoś z tym pomóc? Nie chcę żeby ktoś mi to napisał bo w niczym mi to nie pomoże.
Na początek może zacznę od tego, że nigdy podobnych rzeczy nie robiłem i nie wiem z czym to się je.
A więc tak: robie sobie typedefa:
typedef stuct Figura{
}
Ale co mam dać w środek struktury? Wszystkie parametry do figur po kolei? W sensie współrzędne do punktu, współrzędne rogów kwadratu, środek i promień koła? Jeśli nie to co? A jeśli tak to co potem? Proszę o jakieś wskazówki.
EDIT. Hej czy może ja muszę zrobić to tak, że definiuję sobie trzy struktury do koła, punktu i kwadratu? Ale co wtedy ze stukturą Figura którą muszę stworzyć..