Koncepcja programu

0

Witam!

Mam pytanie odnośnie koncepcji napisania programu.
Chodzi mi aplikację wielowątkową. Kiedyś pisałem w c# grę Tank (port z Nintendo :) ) i wszystko działało -> czołgi były oddzielnymi wątkami, strzały też itd itp. Jednak wszystkie te wątki odwoływały się np. przy sprawdzaniu czy następuje kolizja do statycznych kolekcji cegieł, ścian itd. zadeklarowanych np w klasie z metodą startową main(). Wydaje mi się że koncepcja odwoływania się do statycznych obiektów jest nie dobra? Czy może tak nie jest? Jak by taki problem statycznego odwoływania się czołgów do cegieł rozwiązać...

Pozdrawiam

0

Tzw. Singleton. Statyczna klasa powinna być dobra, ale żeby ona zawierała tylko referencję do aktualnego opisu świata, a nie cały opis świata. Ewentualnie możesz w konstruktorze czołgów przekazać referencję do świata w którym mają działać.

Łatwiej jest porzucić stary świat i stworzyć nowy niż męczyć się zmieniając wszystkie dane w jednej klasie statycznej.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1