Projekt OpenGL(koncepcja)

0

Muszę napisać program, który będzie wyświetlał wykres słupkowy i dane będą pobierane z pliku. Obecnie wiem narysować jeden słupek i kolega wyjaśnił mi jak wczytywać dane z pliku, ale nie do końca to działa. Prosił bym o opinie o tym czy zmierzam w dobrym kierunku(a jeśli w dobrym, to co następne zrobić i jak według was wglądał by projekt.
Pod tym adresem można zobaczyć jak może wyglądać projekt:
http://www.di.ubi.pt/~fsilva/cg/Project.pdf

To mój kod:

 #include <GL/gl.h>
#include <GL/glu.h>
#include <GL/glut.h>
#include <fstream>
#include <stdlib.h>
#include <string>
#include <iostream>
using namespace std;
void init(void)
{
   glClearColor (0.0, 0.0, 0.0, 0.0);
   glShadeModel (GL_FLAT);
}
void read()
{
    int a;
    string city;
    ifstream file;
    file.open("C:/dane/test.txt", ios::app | ios::in | ios::out);
        if(file.good())
        {
            while(!file.eof())
            {
                file>>city>>a;
                cout<<city<<a;
                file.close();
            }
            return;
        }
        else
        {
            cout<<"Fail!";
            return;
        }

}
void rysuj()
{
    glColor3f (1.0, 1.0, 0.0);
    glutSolidCube(1.0);
    glColor3f(0.0,1.0,0.0);
    glutWireCube(1.0);
}
void display(void)
{

   glClear (GL_COLOR_BUFFER_BIT);
   //glColor3f (1.0, 1.0, 0.0);
   glLoadIdentity ();             /* clear the matrix */
           /* viewing transformation  */
           glTranslatef(4.0, -6.0, -14.0);
   //gluLookAt (-2.0, 3.0, 7.0, -2.0, 2.0, 2.0, 0.0, 1.0, 0.0);
   glScalef (1.0, 6.0, 1.0);      /* modeling transformation */
   rysuj();
   glFlush ();
}

void reshape (int w, int h)
{
   glViewport (0, 0, (GLsizei) w, (GLsizei) h);
   glMatrixMode (GL_PROJECTION);
   glLoadIdentity ();
   gluPerspective(80.0, 1.0, 1.5, 18.0);
   //glFrustum (-1.0, 1.0, -1.0, 1.0, 1.5, 20.0);
   glMatrixMode (GL_MODELVIEW);
}

int main(int argc, char** argv)
{
    read();
   glutInit(&argc, argv);
   glutInitDisplayMode (GLUT_SINGLE | GLUT_RGB);
   glutInitWindowSize (500, 500);
   glutInitWindowPosition (100, 100);
   glutCreateWindow (argv[0]);
   init ();
   glutDisplayFunc(display);
   glutReshapeFunc(reshape);
   glutMainLoop();
   return 0;
}
 
0

Mi się to w ogóle nie kompiluję.

Obecnie wiem narysować jeden słupek i kolega wyjaśnił mi jak wczytywać dane z pliku, ale nie do końca to działa.

A poza tym co Ci nie działa?
Podaj więcej szczegółów.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1