2 umowy o pracę w jednym czasie

0

Cześć,

Udało mi się przebranzowic i dostałem propozycję pracy jako analityk danych w pewnym banku. Aktualnie pracuje w bardzo dużym korpo. Bank chce abym rozpoczął pracę w listopadzie. I ogólnie nie byłby to żaden problem, jednak w obecnym korpo dostałem premie za awans + zrobiony projekt. Jest tylko jeden haczyk. Aby dostać premie muszę pracować do połowy listopada w obecnej pracy. I nie da się tego przeskoczyc. Premia jest wysoka (kilka średnich krajowych), więc powiem szczerze, że szkoda byłby żeby przepadla. Mam jeszcze 3 tygodnie urlopu do wzięcia w obecnej pracy. Pytanie czy mogę zrobić tak ,że po prostu w obecnej firmie złoże wypowiedzenie dopiero w październiku i na listopad wezmę 3 tygodnie urlopu + tydzień będę w ciągu dnia jakos ściemniał ,a obowiązki wykonywał wieczorem gdy skończę dzień roboczy w nowej pracy. Natomiast w nowej pracy nie powiedziałbym że w listopadzie jestem jeszcze zatrudniony w obecnej firmie (byłbym skupiony oczywiście w pełni na obowiązkach z nowej firmy). Trochę nie wiem jak to ugryźć i czy w ogóle mogę mieć przez miesiąc 2 umowy o pracę, żeby nie było z tego powodu problemów, szczególnie w nowej pracy. Może ktoś ma jakiś genialny pomysł.

1

nauka w google: https://poradnikpracownika.pl/-czy-pracownik-moze-miec-dwie-umowy-o-prace
Możesz też mieć tak że warunkiem otrzymania premii jest "niebycie" na wypowiedzeniu.

  1. Albo ciągniesz na dwa etaty
  2. Albo nakreślenie sytuacji u nowego pracodawcy, czy by nie mogli na ciebie "poczekać", lub zacząć na początku na np pół etatu.
0
Korges napisał(a):

nauka w google: https://poradnikpracownika.pl/-czy-pracownik-moze-miec-dwie-umowy-o-prace
Możesz też mieć tak że warunkiem otrzymania premii jest "niebycie" na wypowiedzeniu.

dziękuję. Aczkolwiek bardziej chodzi mi czy nie będę miał żadnego przypału, że mam 2 umowy. I czy przykładowo muszę poinformować nowego pracodawcę, że jeszcze przez miesiąc pracuje w starej firmie, będąc zatrudniony w nowej.

1
lukzar napisał(a):

dziękuję. Aczkolwiek bardziej chodzi mi czy nie będę miał żadnego przypału, że mam 2 umowy. I czy przykładowo muszę poinformować nowego pracodawcę, że jeszcze przez miesiąc pracuje w starej firmie, będąc zatrudniony w nowej.
screenshot-20220925104440.png

1

Miałem bardzo podobną sytuację, z tym że drugiej firmie zależało abym dołączył do nich ASAP. Powiedziałem, że jestem związany dłuższym okresem wypowiedzenia więc nie mogę pracować na 2 etaty. Dostałem odpowiedź od ich HR, że nie ma absolutnie problemu i "na początku i tak musisz zrobić onboarding, który nie zajmuje całego dnia" ;) Jedynym problemem to oczywiście kwestie podatkowe, ale bardziej w kwestii, że jeżeli dwie firmy nie płacą pełnego podatku za Ciebie (odliczają kwotę wolną) to przy rozliczeniu PITu będziesz musiał więcej zapłacić.

0

Tu chyba nie chodzi o sam fakt 2 umów, ale o liczbę godzin w pracy i minimalną przerwę w pracy. 2 pełnych etatów nie robiłem, ale jak wcześniej (7 lat temu) pracowałem w ubezpieczeniach, to miałem chyba 5 umów o pracę (RODO i dostęp do danych klientów tylko dla etatowców). Każda umowa była na 1/64 etatu.
Więc najbezpieczniej byłoby, gdybyś w nowej pracy powiedział co i jak i że będziesz u nich na np. 7/8 etatu a w starej przejdziesz na 1/8.
Ale, że mieszkamy w Meksyku Europy, to ja bym się nie martwił, powiedział w nowej pracy jak jest a starą pracę olał.

0
AsterFV napisał(a):

Miałem bardzo podobną sytuację, z tym że drugiej firmie zależało abym dołączył do nich ASAP. Powiedziałem, że jestem związany dłuższym okresem wypowiedzenia więc nie mogę pracować na 2 etaty. Dostałem odpowiedź od ich HR, że nie ma absolutnie problemu i "na początku i tak musisz zrobić onboarding, który nie zajmuje całego dnia" ;) Jedynym problemem to oczywiście kwestie podatkowe, ale bardziej w kwestii, że jeżeli dwie firmy nie płacą pełnego podatku za Ciebie (odliczają kwotę wolną) to przy rozliczeniu PITu będziesz musiał więcej zapłacić.

Tylko ja już powiedziałem w nowej firmie, że od listopada mogę pracować. I dopiero po rozmowie z nowym pracodawcą ukazał się ,, kwiatek" w postaci tego, że nie mogę wziąć premii w październiku w obecnej firmie. Więc teraz nie wiem za bardzo jak to wytłumaczyć sytuacje obecnemu pracodawcy, żeby go od początku nie zrazić. W sensie czy przesunąć moje zatrudnienie na grudzień zamiast listopada, czy że będę pracował na 2 stary (większość to byłby urlop w starej pracy), czy w ogóle nie mówić nic żadnej ze stron i działać na 2 etaty ten 1 miesiąc (z 3 tyg urlopem w starej pracy )

0

Działaj nic się nie martw

1

A właśnie propo tego tematu - ktoś z Was może przy 3 miesiecznym wypowiedzeniu na UoP dogadał się z pracodawcą, że w ostatni miesiąc pracy wykorzysta zaległy urlop - dzięki czemu nową pracę można zacząć miesiąc wcześniej :p

1
pisarz_programista napisał(a):

pracę można zacząć miesiąc wcześniej :p

A to pracy nie zmienia się też po to, aby sobie zrobić drugie wakacje jak się pracuje tylko na UOP-ach?

1

Tak sobie mysle ze przy 2 UOP efektem ubocznym moze byc pozniej swiadectwo pracy -> jak pojdziemy do nastepnej pracy bedzie widac ze bylismy w OE

0

Wydaje mi się, że nie musisz pokazywać obu świadectw pracy? Staż pracy nie rośnie Ci dwukrotnie szybciej (np. do urlopu). Może kadrowe jakoś mogą dostać się do wpisów do ZUS'u? albo coś źle policzyć jeśli nie poinformujesz i wtedy wyjdzie jakiś kwas? Trzeba by było zapytać kadrowych :P

2

Ja od 3 lat pracuje 2xUoP i nie ma z tym problemu. Czasami nawet wpadnie UoD na jakąś prosta apke.

0

@rooti a pracodawcy wiedza o osbie? nie wpadłeś przez te kilka lat? Obie masz UoP na pełny etat? CO z przekroczeniem skladni na ub emerytalne? bo z zusu podbno idzie papier do pracodawcy za przekroczenie, oczywiscie kasa do zwrotu ale i tak w HR dowiedzą się, że masz nadpłate . O podatki sie nie boje bo to wiem tylko ja , dokłata czy zwrot idzie to miedzy mna a US a nie US i pracodawcą....

4

OK ja byłem w ZUS i zapytałem co z tym przekroczeniem składek. Pani powiedziała, że w systemie kadrowo płacowym pijawia się alert że od kolejnego miesiaca będa przekrocozne składki. Podobno nic wiecej tylko ze limit się zbliża. Nie ma danych firm ani NIP czy coś takiego. ALe oczywiscie jak pracodawca ma firme zewnętrzną lub wypłaty idą z automatu to nawet nie zauważą tego tego alertu. Miesiąc pózniej przychodzi pismo polecone do pracodawcy , że w takim miesiącu został przekroczony limit i że powinni zaprzestać pobierania składek emerytalnych. Moga to zignorować a mogą wezwac na dywnaik. I wtedy NIE MA przeproś - wiadomo na 100% że masz inną pracę. Nie da się tego wyjasnic ani JDG ani ZLeceniem, niczym. Nadpłata wynikac moze tylko i wyłącznie z innej Umowy o pracę. Jesli sa dociekliwi zapytają skąd ta kasa. Jesli nie to po prostu zprzestaną dopłacać i będzie wszytsko OK. A jesli nie zastosują się to na koniec roku powstanie duża nadpłata. Wtwedy z ZUS idzie kolejne pismo do pracodawcy o tym, że jest nadpłata i że trzeba ją zwrócić. Ta kasa wraca do pracownika. ALe zakład pracy musi się zwrócic z prosba o zwrot tej nadpłaty. WTedy to wzbudza wiecej zainterswoania i uwagi.
Podsumowujac- druga praca zawsze się wyda przez ZUS. Nie ma obejścia. AHah-w piśmie nie ma danych skąd wynika nadpłata ani danych drugiego płatnika.Kazda firma dostaje swoje pismo, wiec dnaych tam nie ma ale tak czy inaczej mleko się wylało.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1