Szczegóły wymagań na programistę C++

1

Witam. Od jakiegoś czasu przeglądam oferty pracy dla programisty (gier) C++, aby szukać zagadnień, których muszę się jeszcze nauczyć. Wielokrotnie przewijają się tematy takie jak Boost, OpenGL, C++11. Tutaj czas na moje pytanie. Jakie dokładnie umiejętności z tego zakresu potrzebuję mieć? Tzn. jakie moduły boost'a i zagadnienia z OGL i C++11 są najczęściej wymagane na stanowisko programisty (gier) C++?

0

Z C++11 jest to zwykle znajomość standardu i rozumienie/tworzenie kodu wykorzystującego nowe ficzery. Co do OpenGL-a to o ile nie aplikujesz na programistę silnika (renderera) lub programistę od wszystkiego, to prawdopodobnie nie będziesz go nawet wykorzystywał bezpośrednio. OpenGL lub DX są często wymagane, gdyż programista rozumiejący ich działanie "pod maską" będzie pisał znacznie lepszy kod, czy to bezpośrednio korzystający z ich API, czy z jakiegoś silnika wyższego poziomu. Najczęściej chodzi o fundamentalne rzeczy, takie jak pipeline renderingu, optymalizacja sceny, transformacje, czasem shadery.

0

Jakie technologie powinien znać programista c++ - ciekawy wątek na stackoverflow: http://goo.gl/fbLYpX
Jeśli chodzi o komunikację/sięci, też warte przeczytania: http://goo.gl/JIQ9hd

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1