Programiści grafiki 3D

0

Zajrzałem do artykułu Programista gier na Wikipedii i przeczytałem coś takiego:

Programista grafiki 3D musi znać w zaawansowanym stopniu matematykę, a więc wektory, macierze, kwaterniony, wyrażenia algebraiczne potrzebne do grafiki, itp.
Brzmi bardzo zachęcająco :D Czy są tu jacyś programiści grafiki 3D? Chcę Was zapytać ile w tym prawdy? Jak często w swojej pracy korzystacie kartki, ołówka i matematyki?? A jak często w wykorzystywaniu matematyki wyręczają Was programy komputerowe?

1

Zależy co taki programista ma pisać. Jeżeli korzysta z gotowego silnika to nie musi tego znać, ale jeżeli sam robi rzutowanie punktów 3D -> 2D, transformacje itp. to może się to przydać, ale nie trzeba mieć z tego doktoratu.

1

matematyka w 3d jest uzywana na potege.

Chociazby zeby napisac wlasne odbicia swiatel jak jest potrzebne (bardzo trywialny przyklad)

0
PLrc napisał(a):

Chcę Was zapytać ile w tym prawdy?

Warto wiedzieć na jakiej zasadzie coś działa.
Daje Ci to tę przewagę, że łatwiej będzie Ci znaleźć ewentualną przyczynę błędu, będziesz wiedzieć gdzie czego użyć, jak dopasować to do własnych potrzeb itp.
O zwykłej satysfakcji, że potrafi się zrobić coś samemu bez konieczności szukania gotowych rozwiązań i podstawiania zmiennych nie wspomnę.

I to wcale nie oznacza, że trzeba majstrować coś ołówkiem na kartce :P
Wiedzy nigdy za wiele.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1