Wstawienie jpg lub png do grafiki 3D

0

Hej
Mam gotowy program 3D.Szukam poleceń by wstawić obrazek jpg lub png do grafiki 3D.

0

betmira moglbys rozwinac troche swoja wypowiedz... z tego co napisales to kompletnie nic nie wynika. Troche wiecej danych. Temat grafiki 3D w javie nie jest zbyt popularny jesli jest to cos wydajnego to najprawdopodobniej uzyto w nim Java3D (pochodna OpenGL 'a). Jesli chcesz to zrozumiec to polecam jakis kurs... jesli cie to nie interesuje i zalezy ci jedynie na podmianie obrazka to wychodzi na to ze lamerstwo ci nieobce :P

0

analizuje książkę "Java tworzenie gier " i naj jej podstawie tworzę program. Niestety książka nie jest typowym jezykiem java 3D API. a chciałabym z wykorzystaniem 3D api wstawić rysunek.

0
betmira napisał(a)

Niestety książka nie jest typowym jezykiem java 3D API.

:|
Z tego co wiem ksiazka nigdy nie bedzie jezykiem ... [!!!]
Domyslam sie ze ksiazka jest ogolna i dotyczy programowania 3D w jezyku innym niz Java (przyklady pewnie w C). Jesli chcesz tworzyc wydajne aplikacje 3D to na starcie radze ci przerzucic sie na C++. Sam rowniez pisze gry i probowalem to wymeczyc w Jave... oczywiscie mozna... ale po co z motyka na slonce, kiedy C++ jest do tego niemal stworzony... Chyba ze chcesz tworzyc np aplety... to powodzenia. Jesli koniecznie upierasz sie na tej Javie to poczytaj w tej swojej ksiazeczce o algorytmach, a potem przeanalizuj ze 2-3 kursy Java3D i zabierz sie za realizacje swoich pomyslow... Moge ci rzucic jakies hasla... bindTexture(...), glTexImage2D(...), ale co ci to da, kiedy nawet nie wiesz gdzie to wstawic. To jest temat na 50 stronicowy rozdzial porzadnej ksiazki. Trzeba po prostu o tym poczytac. A kursow w necie jest pelno.

Zobacz tez alternatywe dla Java3D:
LWJGL <url>www.lwjgl.org/</url>
JOGL https://jogl.dev.java.net/

0

hej
siedzę nad tym programem od paru miesięcy. Książka jaką używam nie opisuje standardowych bibliotek javy 3D Api tylko twórcy od podstaw stworzyli programy do obsługi algorytmów 3D( biblioteki 3D). Biblioteki te są dobre ale nie są uniwersalne do wszystkiego. Co do c++ to znam ale tak sobie go lubię. Jeżeli chodzi o materiały 3D to na necie może jest tego dużo ale po polusku tylko moja książka. Jeżeli chodzi o wstawienie mojej funkcji to dobrze wiem gdzie ją mam wstawić. Pręcej czy później sama ją wymyśle ale myślałam że ktoś jest tym zainteresowany a szczególnie 3D Api javy i mi pomoże

0

Trza sie ino jezykow uczyc bo z polskim to nic tylko krowy pasc mozna ;)

A tak powaznie to jak sie chce zrobic cos naprawde odlotowego to nie mozna wybrzydzac: ja lubie to a nie tamto (tak jak pisalem: do 3D polecam C++ i nie wazne czy go lubisz czy nie). A szansa na to ze ktos ci odpowie na twoje pytanie odnosnie nakladania tekstur jest wprost proporcjonalna do ilosci osob piszacych samodzielnie takie biblioteki (czyli bardzo... bardzo niewielka). Sam spojrz, napisales ze piszesz ten program od kilku miesiecy. I co? Jestes na etapie nakladania tekstury na obiekt. Czytajac jakis porzadny kurs OpenGL mozesz sie tego nauczyc w ciagu 1 dnia. Po to wlasnie sa takie biblioteki jak OpenGL/DirectX aby nie tracic czasu na wymyslanie czegos co ktos juz wymyslil.

0

Hej
Tekstury mam już na ścianach, gotowe pokoje też. Chcę tylko aby mi ktoś podał metodę 3D Api - standardowa bibliotek SUNA !!!! A nie wymyślona przez kogoś, to znaczy jak w mojej książce. Gdybyś wiedział coś o 3D API, to byś mi nie wyjeżdzał z twoimi opiniami. Tak czy inaczej napiszę to w Javie. A ty pisz w swoim c++. ;P [browar]

0

Nie sugeruj mi ze sie na tym nieznam, bo zajmuje sie juz grafika komp. od prawie 11 lat... wiec na pewno cos musze wiedziec na ten temat.
A jak chcesz to pisac w Javie to prosze bardzo... powodzenia :D

PS: Ja rowniez STRACILEM w ten sposob sporo czasu :/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1