Android - Kariera

Odpowiedz Nowy wątek
2016-09-20 01:16
Wybitny Młot
0

Witam wszystkich,

Krotko i na temat, czy warto isc w androida ? Patrzac na zarobki android nie zarabia najwiecej , powiedzialbym ze rowno z jakims front-end developerem czy js developerem. Rowniez malo ofert pracy . CO w takim razie jest atrakcyjnego w tej drodze kariery ?

Pozostało 580 znaków

2016-09-20 01:37
Zimny Kaczor
0

Zabawa z androidem. Stary idź tam gdzie masz zainteresowania, a nie gdzie dają więcej pieniędzy. Pomyślałeś o tym, że jak nie dobierzesz sobie technologii do zainteresowań to będziesz się męczył?

Pozostało 580 znaków

2016-09-20 02:31
Czarny Kot
0

No owszem racja podoba mi sie bardzo android tylko co z alternatywami czy kodowanie w androidzie uczy kodowania tak by po jakims czasie dosc latwo i spreznie przejsc na inny kierunek typu web dev. Albo game dev ?

Pozostało 580 znaków

2016-09-20 03:30
0

Jeśli chodzi o tworzenie gier, (i w sumie jakichś aplikacji z GUI też), warto iść w Unity 3D.
Bardzo łatwo obskoczysz nie tylko Androida, ale też Windowsa, Maca, iOS, Linuksa, Windows Phone, Web GL, konsole i mniej znane platformy ;) Dokonując niewielkich zmian/aktualizacji w kodzie aplikacji (np. żeby zamiast ekranu dotykowego obsługiwać mysz).
Więc o ile nie programujesz czegoś, co wymaga natywnego dostępu do API Androida, to sama wiedza o Unity Ci wystarczy.

edytowany 1x, ostatnio: Spine, 2016-09-20 03:31

Pozostało 580 znaków

2016-09-20 08:48
0

Roboty dla androidowców jest zdecydowanie więcej niż androidowców. Więc jeżeli masz łeb na karku i potrafisz kodować nie łamiąc po drodze wszystkich SOLID -ów to możesz liczyć na robotę za przyzwoite pieniądze, w Polsce albo za najbliższą granicą jeżeli nie chce Ci się daleko jeździć

Pozostało 580 znaków

2016-09-20 13:44
Wybitny Młot
0

Unity to C# a uczylem sie javy wlasnie po to zeby robic w androidzie :) MYsle ze zaczne poznawac blizej srodowisko androida , zlapie jakas prace i ewentualnie jak bedzie mnie nudzic android to doucze sie c# a zreszta pod jave slyszalem ze jest libxdg ? Tez dobry silnik pod gry 2d .

Różnica między C#, a Javą dla mnie była praktycznie nieodczuwalna. Nie wykorzystując wszystkich możliwości C# (jak np. regiony, czy properties) możesz właściwie używać wszystkiego co znałeś w Javie, tylko nazewnictwo modułów przydałoby się przyswoić. LibGDX jeśli chodzi o wygodę pracy, nie da się porównać do Unity. - Spine 2016-09-20 16:06

Pozostało 580 znaków

2016-09-20 17:03
Złoty Szczur
0
Spine napisał(a):

Jeśli chodzi o tworzenie gier, (i w sumie jakichś aplikacji z GUI też), warto iść w Unity 3D.
Bardzo łatwo obskoczysz nie tylko Androida, ale też Windowsa, Maca, iOS, Linuksa, Windows Phone, Web GL, konsole i mniej znane platformy ;) Dokonując niewielkich zmian/aktualizacji w kodzie aplikacji (np. żeby zamiast ekranu dotykowego obsługiwać mysz).
Więc o ile nie programujesz czegoś, co wymaga natywnego dostępu do API Androida, to sama wiedza o Unity Ci wystarczy.

A jak się w Unity robi typowe aplikacje użytkowe (głównie 2D, z rozbudowanym menu, czasami przeglądarką www czy elementami do konfiguracji)?

Unity to silnik do gier i kojarzy mi się głównie z 3D. Jak z dostępem do natywnych widgetów / kontrolek ?

Pozostało 580 znaków

2016-09-20 18:07
0

Menu możesz zaprogramować jak Ci się podoba. Nie używasz tam natywnych kontrolek, jednak masz dostęp do kontrolek "graficznych", które umieszczasz na Canvasie.
Możesz dowolnie ustawić skalowanie kontrolek oraz ich wygląd (obrazki, czcionki). Wszystko czego potrzebuje GUI Twojej gry, możesz zrobić w Unity, więc całkiem wszechstronne mechanizmy są do osiągnięcia ;) Są zwykłe labele (Text), lista rozwijana, wsparcie dla scrollingu, przyciski, toggle (checkbox/radiobutton) itd. Przeglądarkę WWW nie wiem czy wsadzisz do aplikacji w Unity.

Silnik początkowo był nastawiony na 3D, ale obecnie do 2D też ma całkiem spore (jeśli nie pełne) wsparcie --> dla fizyki 2D używa Box2D, można poustawiać sobie w edytorze collidery 2D, widok 2D, kamera ortograficzna, sprite'y), ale GUI to właściwie odrębny byt, może działać niezależnie od położenia obiektu kamery itp. Efekty cząsteczkowe też mają obszary do wyboru 2D lub 3D.

Oczywiście jakieś aplikacje dla banków, klient do allegro, antywirus itp. pewnie lepiej pisać natywnie na androida, ale normalną aplikację użytkową z GUI (typu kalkulator, ankieta) da radę napisać w Unity i co ważniejsze, odpalić na wielu systemach praktycznie bez modyfikacji (bo system GUI nie wymaga zwykle dodatkowych zabiegów, aby działać na ekranach dotykowych, chyba, że korzystasz z wielodotykowości do jakichś niestandardowych rzeczy).

edytowany 3x, ostatnio: Spine, 2016-09-20 18:42
Zwykłe, użytkowe aplikacje pisane w Unity to jak jazda czołgiem po bułki do sklepu za rogiem. - MiL 2016-09-21 10:08
Jeśli jesteś sparaliżowany (nie masz wyboru, pisanie natywnie w Javie zajęłoby Ci znacznie więcej czasu), i nie masz innego środku transportu (potrafisz Unity, nie znasz tak dobrze zwyczajów panujących w Androidowej Javie), to wydaje się całkiem dobre rozwiązanie ;) Możesz też wysłać kogoś po bułki (zlecić napisanie aplikacji komuś, kto jest biegły w Javie i Androidzie), ale to jest kosztowne :) - Spine 2016-09-21 15:39
I w ten sposób powstają aplikacje kobyły, wolno działające na każdym urządzeniu. - MiL 2016-09-21 15:59

Pozostało 580 znaków

2016-09-20 20:08
Czarny Kot
0

Siedzisz w game developerce ? Myslisz ze warto zaczac natywnie badz zaczac kariere w androidzie jako developer i ewentualnie isc w mobile game development ? Chcialnym na razie robic natywne apki ale pomysl gier zostanie w glowie

Pozostało 580 znaków

2016-09-20 20:40
Biały Terrorysta
0

Dzięki Spine za odpowiedź!

Brak WebKita to pewien minus, ale reszta wygląda dość ciekawie.

Pozostało 580 znaków

2016-09-20 20:56
Biały Terrorysta
0

Jeszcze dwa pytania:

A czy można wrzucić z NuGet-a jakieś moduły, biblioteki ogólnie dotępne do projektu? Zależy mi np. na HTML Agillity Pack, ale też kilku innych.

Jak, po krótce, wygląda buildowanie na różne platformy? Rozumiem, że musze mieć Maca żeby buildować pod Mac OS?

Biały Terorysta / Złoty Szczur

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0