JMokeyEngine - pytania dotyczące gry

0

Witam,
chciałbym stworzyć swoją pierwszą grę w 3D.
Polecono mi OpenGL a dokładniej JMonkeyEngine.
Gra będzie polegała na stawianiu cube'ów z perspektyway pierwszej osoby.
Mam kilka pytań:
1.Do czego użyć wielowątkowości? Podzielić na interface i grę czy inaczej?
2.Jak zrobić animowaną teksturę obiektu?
3.Czy aplikację JMonkeyEngine można łatwo zmienić w aplikację na Androida?
Czytałem że Android obsuguje OpenGL.
4.Znacie może jakieś poradniki dotyczące OpenGL w Javie?
5.Jak zrobic aby tekstury zapisane w jednym obrazku podzielić?

									Z góry dziękuję za odpowiedzi
											chris_black
0
  1. Zależy czy interface jest w całości w OpenGLu. Jeżeli korzystasz ze Swinga to i tak część rzeczy musisz robić w EDT. Dzielenie wejścia z klawiatury/ myszki itp na wątki ma mało sensu, bo użytkownik nie generuje wielu danych. Na wątki dobrze jest podzielić czasochłonne operacje, np liczenie fizyki, przejść w animacjach itp
  2. Jeżeli masz tekstury dla każdej klatki animacji to po prostu za każdym razem jak renderujesz wybieraj odpowiednią teksturę. Jest też chyba coś takiego jak strumienowanie tekstur - Pixel Buffer Objects (PBO) podobno oferują taką funkcjonalność.
  3. Nie bardzo, ale za to chyba jest port JMonkeyEngine na Androida, czyli powinno działać bez wielkich przeróbek.
  4. W zasadzie to OpenGL pod Javę nie różni się wiele od OpenGLa pod C, różnice wynikają co najwyżej ze sposobu przesyłania danych pomiędzy Javą a sterownikiem OpenGL, np konieczność używania Direct Buffers z NIO, aby uzyskać wyższą wydajność.
  5. Poczytaj o atlasach tekstur.
0

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.

			Temat zamykam,
				chris_black

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1