Witam
Aktualnie jestem studentem 1 roku na informatyce i chciałbym się dowiedzieć parę rzeczy na temat tworzenia gier wideo. W temacie gamedevu jestem jeszcze zielony ale stwierdziłem, że nie chcę raczej klepać w przyszłości apek biznesowych czy utrzymywać stare (uczyłem się trochę C#).
I tutaj moje pytanie jak zacząć i w co włożyć ręce. Chciałbym się od was dowiedzieć co taki programista gier wideo powinien ogarniać i jak się za to wszystko zabrać. Do pracy w przyszłości w studiach tworzących gry AAA oczywiście C++ i trochę matmy to wiem ale co jeszcze? Bo aktualnie nie wiem za co się zabrać. Może za jakieś silniki np UE4 czy skrobać coś w OpenGL/DirectX jak nie to co i co dalej?
Byłbym wdzięczny jakby ktoś bardziej doświadczony w tym temacie mógł mnie naprowadzić na dalszą drogę.
Wiem, że światek gamedev jest kolorowy i zachęcający (w szczególności dla osób w Twoim wieku), ale tak na dobrą sprawę to spójrz na rynek i się zastanów czy naprawdę warto w to iść? Popatrz na rynek i kogo poszukują? Perspektywa 3-5 lat jest naprawdę krótka.
Jak kumasz C++ to idź w kierunku sieci neuronowych / AI - to Ci się przyda przy Twoim zainteresowaniu grami video. Dołóż do tego jakiś język funkcyjny np. Haskell, żeby mieć w tym rozeznanie - w Haskellu matma na propsie. Poucz się Pythona.
Z tak prostym zestawem możesz znaleźć pracę choćby w programowaniu automatyki przemysłowej dowolnej maści. Każda firma zajmująca się IoT będzie chciała nawiązać współpracę. A to są grube hajsy i pewna przyszłość.
Python i C++ w programowaniu automatyki przemysłowej? W projektowaniu automatyki musisz przede wszystkim ogarniać programowanie PLC, mieć pojęcie o elektronice, pneumatyce, elektryce, potrafić zaprojektować regulator, dobrać nastawy, komunikacje między sterownikami, ewentualnie jakiś FPGA zaprojektować i zaprogramować - resumując taki zestaw nie pomoże CI znaleźć pracy w tej branży.
Spokojnie, może wróćmy do tematu :)
@trojanus to, że praca w branży gier wideo nie jest tak kolorowa jak wydaje się dzieciom to wiem, ale chcę spróbować moich sił w tym kierunku. Po prostu potrzebuje naprowadzenia bardziej doświadczonych osób w tym temacie.
Przeczytałem ten wątek, w kilka sekund no cóż musisz zaryzykować w czym chcesz się uczyć, unity i inne silniki dadzą ci wgląd w mechanizmy jakich potrzebujesz, a opengl i direct ci dadzą możliwości zaimplemetnowania takich mechanizmów.
Zastanawiam się, czy warto stawiać wszystko na jedną kartę. I czy nie lepiej potraktować gamedev jako hobby, a rozwijać się też w kierunku apek biznesowych (przynajmniej ja jestem jedynie hobbystą, jeśli chodzi o gamedev, nie licząc może paru prostych gierek, które robiłem za kasę). W końcu na apki biznesowe jest większe zapotrzebowanie.
Zresztą doświadczenie (nawet hobbystyczne) z gamedev pozwoli ci lepiej pisać apki biznesowe (które rządzą się podobnymi zasadami, co gry. Współczesna webówka coraz bardziej przypomina tworzenie gier).
Jak to możliwe, że przeczytałem ten wątek tak szybko, że czułem, co tu było, a tego nie przeczytałem ze zrozumieniem?