Pytania dotyczące gamedevu

0

Witam
Aktualnie jestem studentem 1 roku na informatyce i chciałbym się dowiedzieć parę rzeczy na temat tworzenia gier wideo. W temacie gamedevu jestem jeszcze zielony ale stwierdziłem, że nie chcę raczej klepać w przyszłości apek biznesowych czy utrzymywać stare (uczyłem się trochę C#).
I tutaj moje pytanie jak zacząć i w co włożyć ręce. Chciałbym się od was dowiedzieć co taki programista gier wideo powinien ogarniać i jak się za to wszystko zabrać. Do pracy w przyszłości w studiach tworzących gry AAA oczywiście C++ i trochę matmy to wiem ale co jeszcze? Bo aktualnie nie wiem za co się zabrać. Może za jakieś silniki np UE4 czy skrobać coś w OpenGL/DirectX jak nie to co i co dalej?
Byłbym wdzięczny jakby ktoś bardziej doświadczony w tym temacie mógł mnie naprowadzić na dalszą drogę.

0

Wiem, że światek gamedev jest kolorowy i zachęcający (w szczególności dla osób w Twoim wieku), ale tak na dobrą sprawę to spójrz na rynek i się zastanów czy naprawdę warto w to iść? Popatrz na rynek i kogo poszukują? Perspektywa 3-5 lat jest naprawdę krótka.
Jak kumasz C++ to idź w kierunku sieci neuronowych / AI - to Ci się przyda przy Twoim zainteresowaniu grami video. Dołóż do tego jakiś język funkcyjny np. Haskell, żeby mieć w tym rozeznanie - w Haskellu matma na propsie. Poucz się Pythona.
Z tak prostym zestawem możesz znaleźć pracę choćby w programowaniu automatyki przemysłowej dowolnej maści. Każda firma zajmująca się IoT będzie chciała nawiązać współpracę. A to są grube hajsy i pewna przyszłość.

0

Python i C++ w programowaniu automatyki przemysłowej? W projektowaniu automatyki musisz przede wszystkim ogarniać programowanie PLC, mieć pojęcie o elektronice, pneumatyce, elektryce, potrafić zaprojektować regulator, dobrać nastawy, komunikacje między sterownikami, ewentualnie jakiś FPGA zaprojektować i zaprogramować - resumując taki zestaw nie pomoże CI znaleźć pracy w tej branży.

0

Spokojnie, może wróćmy do tematu :)
@trojanus to, że praca w branży gier wideo nie jest tak kolorowa jak wydaje się dzieciom to wiem, ale chcę spróbować moich sił w tym kierunku. Po prostu potrzebuje naprowadzenia bardziej doświadczonych osób w tym temacie.

0

Przeczytałem ten wątek, w kilka sekund no cóż musisz zaryzykować w czym chcesz się uczyć, unity i inne silniki dadzą ci wgląd w mechanizmy jakich potrzebujesz, a opengl i direct ci dadzą możliwości zaimplemetnowania takich mechanizmów.

0

Zastanawiam się, czy warto stawiać wszystko na jedną kartę. I czy nie lepiej potraktować gamedev jako hobby, a rozwijać się też w kierunku apek biznesowych (przynajmniej ja jestem jedynie hobbystą, jeśli chodzi o gamedev, nie licząc może paru prostych gierek, które robiłem za kasę). W końcu na apki biznesowe jest większe zapotrzebowanie.

Zresztą doświadczenie (nawet hobbystyczne) z gamedev pozwoli ci lepiej pisać apki biznesowe (które rządzą się podobnymi zasadami, co gry. Współczesna webówka coraz bardziej przypomina tworzenie gier).

0

Jak to możliwe, że przeczytałem ten wątek tak szybko, że czułem, co tu było, a tego nie przeczytałem ze zrozumieniem?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1