Prosta gra, jaka biblioteka graficzna?

0

Napisałem kiedyś prostą gierkę, takie ubogie SimCity w C++(biblioteka Allegro), teraz zacząłem się uczyć Javy i postanowiłem sobie przepisać gierkę na Javę, jakiej biblioteki użyć?
Trochę już poczytałem i zauważyłem awt i Swing się często powtarzają w tematach związanych z grafiką, ale dalej nie wiem co wybrać(a może coś innego).

Co ma być w grze:
-rzut izometryczny(w C++ wygenerowałem go softwarowo, tu pewnie też tak będzie)
-jakaś muzyka w tle, dźwięki
-obsługa prostego menu

Tak wygląda gra w C++:
user image
i coś podobnego ma być teraz

0

Do tego to AWT. Muzyka za pomocą Java Media Framework (staroć straszny, ale działa). Calość w praktyce za pomocą standardowego API można napisać.

Względnie JavaFX (taki DSL), ale tu musisz się przygotować na to, że to nie jest czysta java.

0

http://www.lwjgl.org/

Toto ma obsługę OpenGL, OpenAL i OpenCL, wraz z natywnymi libkami na Win, Lin, Mac itd Zamierzam się zająć tym frameworkiem w obecnym albo przyszłym semestrze (tzn mam przedmiot Programowanie gier).

0

lwjgl do 2d ? to przypadkiem nie overkill?
java2d pod spodem korzysta z directx lub opengl i jest to wystarczająco (a nawet nadto) wydajne rozwiązanie dla takiej gry.

0

No do 2d to zdecydowanie jest przekombinowane, ale może autor pokusi się na 3d :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1