Jaka biblioteka graficzna?

Odpowiedz Nowy wątek
2011-07-27 19:14
0

Witam. Jestem początkujący jeśli chodzi o programowanie w javie. Właśnie przerobiłem książkę Marcina Lisa pt. "Praktyczny kurs Java".
Umiem podstawy programowania obiektowego, umiem robić proste aplety i aplikacje. Nie wiem jednak za co teraz się wziąć? Chciałbym zacząć się bawić w tworzenie jakichś prostych gierek. Moglibyście mi polecić jakąś bibliotekę graficzną, która się do tego nadaje? Dobrze by było, by była ta biblioteka w miarę znana i żeby było w sieci dużo artykułów i poradników na jej temat.
Pozdrawiam serdecznie!

Pozostało 580 znaków

2011-07-27 19:35
0

Zależy jakie gry. Jeżeli:

  • dwuwymiarowe to klasa Graphics2D powinna wystarczyć (Java generalnie akceleruje działanie tej klasy poprzez OpenGL czy DirectX ZTCW),
  • trójwymiarowe to najlepiej użyć OpenGLa, a więc trzeba będzie użyć jakiegoś bindingu np JogAmp.org czy LWJGL.org albo nawet użyć gotowego silnika jMonkeyEngine,

Polecam zacząć od gierek dwuwymiarowych, bo w zasadzie to czego się w nich nauczysz można potem przenieść do gier trójwymiarowych.


"Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute." - Abelson & Sussman, SICP, preface to the first edition
"Ci, co najbardziej pragną planować życie społeczne, gdyby im na to pozwolić, staliby się w najwyższym stopniu niebezpieczni i nietolerancyjni wobec planów życiowych innych ludzi. Często, tchnącego dobrocią i oddanego jakiejś sprawie idealistę, dzieli od fanatyka tylko mały krok."
Demokracja jest fajna, dopóki wygrywa twoja ulubiona partia.

Pozostało 580 znaków

2011-08-15 12:38
0

Odświeżę jeszcze temacik. Nurtuje mnie jedno pytanie jeszcze (pewnie dla niektórych śmieszne), ale jak wygląda opcja tworzenia APLETÓW z użyciem opengl'a? Czy jest to możliwe? Oczywiście nie mówię tu o tworzeniu w formie apletu jakichś skomplikowanych graficznie gier 3d... ale jakaś prosta gierka w 2d w formie apletu, z użyciem opengl...?

Pozostało 580 znaków

2011-08-15 12:51
0

Jest to możliwe, podobnie jak WebStart (JNLP), chociaż są problemy, związane przede wszystkim z podpisywaniem aplikacji oraz działaniem na systemach nie-windowsowych.

http://lwjgl.org/applet/
http://jogamp.org/deployment/webstart/applet-version-jnlp.html
http://jogamp.org/deployment/[...]plet-version-lancheronly.html


"Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute." - Abelson & Sussman, SICP, preface to the first edition
"Ci, co najbardziej pragną planować życie społeczne, gdyby im na to pozwolić, staliby się w najwyższym stopniu niebezpieczni i nietolerancyjni wobec planów życiowych innych ludzi. Często, tchnącego dobrocią i oddanego jakiejś sprawie idealistę, dzieli od fanatyka tylko mały krok."
Demokracja jest fajna, dopóki wygrywa twoja ulubiona partia.

Pozostało 580 znaków

2011-08-15 13:16
0

Z działaniem na systemach nie-windowsowych nie ma problemu, jeśli da im się natywne biblioteki, lub przynajmniej info, że mają zainstalować jogla, czy też lwjgl z repozytorium.

W apletach rysowanie 2d działa dobrze, z akceleracją nawet chyba też. Jeśli masz zamiar użyć OGLa to trzeba dodać te jary i biblioteki natywne, a wtedy może być problem z obsadzeniem ich w aplecie, ale da radę. Znacznie wygodniej jest przez JNLP.

Pozostało 580 znaków

2011-08-15 13:54
0

Polecam prostą i dosyć rozbudowaną bibliotekę do tworzenia gierek 2d - GTGE.

http://goldenstudios.or.id/products/GTGE/index.php

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0