Struktura/diagram klas dla kalkulatoa konsolowego

0

Witam,

mam problem z wymyśleniem struktury klas dla kalkulatora konsolowego. Specyfikacja zadania jest mniej więcej taka:
Kalkulator działa w konsoli na wzór Matlaba np.:

> [in1] 2 + 5
> [out1] 7
> [in2] 4 * 2
> [out2] 8
> [in3] 3
> [in4] 5
> [in5] #3 + #4 //operator #odnosi się do zmiennej in#
> [out3] 8 

Na razie chciałbym zacząć od struktury klas. Powinno to być tak napisane, aby móc łatwo zrobić GUI (w późniejszym okresie) do klasy Kalkulator. Teraz sobie też myślałem, żeby program można było użyć do łatwej zmiany typu wprowadzanych danych, tzn. teraz np. ma operować na typie double, ale po napisaniu klasy LiczbaZespolona powinno się łatwo umożliwić operacje w zbiorze liczb zespolonych. Gdyby ktoś mógł w podzielić się swoją wizją byłbym bardzo wdzięczny

0

Co do typu wprowadzania danych to możesz użyć modelu strategii.

[in5] #3 + #4 //operator #odnosi się do zmiennej in#

proponuje Map<String, Object> wyglądało by to tak put("in5",value)

co do reszty jak chcesz zmieniać z konsoli na GUI to może model MVC, wtedy zmieniał być tylko widok (mniej roboty)
</quote>

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1