Obiektowy diagram klas.

0

Siema, napisałem program na zajęcia, ale nauczycielowi się nie spodobało, że nie jest czysto objektowo napisany. No więc piszę od nowa i chcę się spytać was, co myślicie na temat nowego projektu diagramu klasowego, który zamieszczam.

Zadanie:
Poruszanie się po prostokątnej planszy. Uczestnik może podnosić przedmioty, np. klucz do drzwi. Na planszy są pola. Pola to np. przeszkody, ściany, chodnik.
Wszystko jest kontrolowane komendami tekstowymi, np. "gora", "podnieś".

Diagram przedstawia tylko klasy i jest bardzo ogólnikowy, bo chodzi mi tylko o to, czy taki układ jest dobry.

user image

0

Tytuł chyba powinien być:
"Obiektowy ..."

nie wiem w czym tworzyłeś ten diagram klas ale mam wrażenie, że nie jest on poprawny i ciężko się w nim połapać!

Może użyj jakiegoś programu do tworzenia diagramu(jest pare darmowych).
Wtedy będzie łatwiej pomóc.

Może też załącz kawałek kodu, może inne rzeczy wpływają na to, że nauczyciel twierdzi, że jest mało obiektowy, może nie tylko o diagram chodzi ?

Masz użyte 4 zasady tworzenia obiektowego?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Programowanie_obiektowe

0

Przepraszam, za mało szczegółowy diagram, ale chodzi tylko o wstępny szkielet.
Czytałem to z wikipedi wcześniej.
Mój program był zrobiony na objektach, miałem klasę wszystko w klasach, tylko nauczyciel i tak powiedział, że program jest zrobiony za mało objektowo i za bardzo strukturalnie.

No więc tutaj tylko proszę o ocenienie wizji przedprojektowej.

Co do diagramu:

  • Jest wykorzystana tylko kompozycja i dziedziczenie.
  • Nie chciało mi się robić wielu strzałek, to zforkowałem je.
    Miałem dylemat, czy Uczestnika dodać do planszy, ale wtedy by nie miał dostępu do planszy, więc umieściłem go w interfejsie klasy realizującej program.
    No i teraz jak wywołuję komendę, to główna klasa programu operuje na klasie Uczestnik i Plansza.
0

W zadaniu nie ma dużo elementów, jeśli ktoś miałby własną wizję diagramu klas, niech pisze.

Czekam na feedback. Chodzi mi o wykrycie jakiejkolwiek nieobjektowości w tym diagramie, jeśli istnieje.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1