diagram klas dla gry w brydża

0

Hej, mam do napisania projekt klas do gry w brydża, zrobiłem już coś, ale nie wiem czy to idzie w dobrą stronę i czy coś jeszcze trzeba dopisać..

Stwórz diagram klas dla gry w brydża. Uwgzlędnij w diagramie, że:

W brydża gra 4 graczy.
Gra składa się z:

  • licytacji, toczonej na przemian (do 3 kolejnych pasów),
  • rozgrywki, w której gracze na przemian wykładają karty (po jednej).
  • Gracze są różnych rodzajów: losowy, amator, zaawansowany.
    Modelujemy tylko jedną licytację i następującą po niej rozgrywkę.
    Interesuje nas w tym zadaniu:
  • zaprojektowanie operacji niezbędnych do przeprowadzenia licytacji i rozgrywki,
  • zaprojektowanie danych niezbędnych dla ww. operacji oraz podanie ich typów,
  • ustalenie odpowiednich zasięgów widoczności,
  • ustalenie co jest abstrakcyjne,
  • wskazanie hierarchii dziedziczenia,
  • wskazanie powiązań ilościowych.
    Projekt ma uwzględnić:
  • zapamiętanie przebiegu licytacji,
  • pamiętanie lew.

Znajomość zasad brydża nie ma znaczenia w tym zadaniu. Nie interesują nas zasady licytacji, nie obchodzą nas zasady dokładania kart, nie wiemy, jak się punktuje zwycięstwa i porażki, nie ma znaczenia, czy gracze są przed czy po partii.

Modelujemy jedno rozdanie (licytacja + rozgrywka), nie ma dla nas znaczenia to, co było przedtem ani potem (w szczególności nie musimy wskazać, kto wygrał to rozdanie).

2

To są żarty, prawda? Że chcesz mieć 4 osobne klasy Player1, Player2...? xD A jakby graczy mogło być 100? Albo więcej? :D Zresztą jaki to w ogóle miałoby sens skoro te klasy są identyczne? o_O
Jeśli w ogóle to mógłbyś w brydżu mieć 2 klasy graczy -> gracza aktywnego oraz dziadka.
A dalej:
numer tury jako string xD
trump card to raczej enum a nie string, bo możliwości jest zawsze tylko 5

Generalnie cały ten diagram jest do wyrzucenia bo nie ma najmniejszego sensu. Moim zdaniem potrzebne byłoby tutaj np:

  • Klasy odpowiedzialne za talię kart i za same karty
  • Klasy odpowiedzialne za "strategie porównywania kart" w zależności od wybranego w licytacji atutu
  • Klasy odpowiedzialne za "rękę" graczy, chociaż to moze być po prostu niepełna talia
  • Klasy odpowiedzialne za licytacje (to jest zupełnie inna, niezwiązana z tymi poprzednimi część gry i tu będą zupełnie inne obiekty domenowe)
0

ustalenie odpowiednich zasięgów widoczności,

wow, przyblisz temat, techniki nieznane

ustalenie co jest abstrakcyjne,

g**no jest abstrakcyjne, dowodem na to jest, że jest rzadko opisywane w literaturze, choć też rzadko bywa rzadkie
temat rzeka,]

wskazanie hierarchii dziedziczenia,

ja nie znaju szto ty gawarit

wskazanie powiązań ilościowych..

WOLLEN SIE MICH VERARSCHEN?

W brydża nie grałeś.
Fun nauki to ludzie. Zasady, tak, nie ma zmiłuj.

0

Zacznijmy od początku.

  1. Liczymy siłę swoich kart. Licytujemy. I tu jest problem. Ugrać byle co jest łatwo.
    Gęste algorytmy, nikt tu ci tego nie poda na tacy, to jest robota na wiele dni/tygodni.
0

@Shalom: Troche pozmieniałem, i teraz tak mam.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1