Jak wstawić animację z Blendera do gry?

0

witam chciałem napisać prostą gierkę używając pythona i tkintera. Czy da się wstawić w jakiś sposób animacje zrobioną w blenderze do takiego programu i jak to zrobić?

3

Twoje pytanie jest mało precyzyjne.

Jak chcesz tą animację z blendera wstawić do programu?
Ma to być animacja 3D renderowana przez Twoją aplikację ? Czy render?

Animacja ma się pojawiać jako nagroda za coś (np. fajerwerki za wygraną w kółko i krzyżyk), czy animowana ma być np. postać w grze i podczas wykonywania różnych akcji, wyświetlane są animacje chodzenia, skakania itd.?

A tak poza tym... Nieważne jaką grę chcesz zrobić, moim zdaniem zawiedziesz się na tkinter.

1

@Adam Szumacher:

W sensie ścisłym nie da się wstawić animacji do kodu.
Ciężko ci będzie bez precyzji zaklinania myśli w słowa. Tobie samemu. Słowa są ważne, bo kształtują tok myślenia

Np właściwy temat powinien brzmieć "uruchamianie animacji z kodu"

1
Spine napisał(a):

Twoje pytanie jest mało precyzyjne.

Zdecydowanie

Spine napisał(a):

A tak poza tym... Nieważne jaką grę chcesz zrobić, moim zdaniem zawiedziesz się na tkinter.

Również w poprzednich watkach kolega dostawał takie same rady.
I moim zdaniem TkInter jest dobry do szybkiego proof-of-concept GUI (wręcz genialny), ale nie do developmentu czegoś bardziej trwałego / skomplikowanego

1

Gra w tkinterze? Przecież to jest biblioteka do UI aplikacji desktopowych z kontrolkami.

Czemu nie pygame?

0

@Riddle: Trochę pogooglowałem i ludzie piszą w tym jakieś gry. Np. gra w karty, kółko i krzyżyk.

0
Spine napisał(a):

@Riddle: Trochę pogooglowałem i ludzie piszą w tym jakieś gry. Np. gra w karty, kółko i krzyżyk.

Piszą też w excelu, i co z tego?

1

Pytanie, czy celem ma być nauka Pythona (i dlatego gra, bo gry są fajne), czy celem jest zrobienie prostej gry (a w Pythonie, bo łatwy).

Jeśli to drugie, to proponuję JavaScript. Tam też się łatwo robi proste gry (proste, czyli takie, do których zrobienia nie trzeba zaprzęgać zaawansowanego silnika typu Unity). W JavaScript masz poza tym HTML i CSS, więc GUI łatwo zrobisz, masz canvas, różne biblioteki do grafiki (Pixi, Phaser, Three.js do obsługi 3D itp.). Plus można to łatwiej dystrybuować, bo wystarczy, że wrzucisz do internetu i komuś dasz link.

Czy da się wstawić w jakiś sposób animacje zrobioną w blenderze do takiego programu

Jeśli masz na myśli filmik, to w HTML da się osadzać filmiki, a jeśli masz na myśli model 3D, to możesz to zrobić w Three.js.

0
LukeJL napisał(a):

Pytanie, czy celem ma być nauka Pythona (i dlatego gra, bo gry są fajne), czy celem jest zrobienie prostej gry (a w Pythonie, bo łatwy).

Jeśli to drugie, to proponuję JavaScript. Tam też się łatwo robi proste gry (proste, czyli takie, do których zrobienia nie trzeba zaprzęgać zaawansowanego silnika typu Unity). W JavaScript masz poza tym HTML i CSS, więc GUI łatwo zrobisz, masz canvas, różne biblioteki do grafiki (Pixi, Phaser, Three.js do obsługi 3D itp.). Plus można to łatwiej dystrybuować, bo wystarczy, że wrzucisz do internetu i komuś dasz link.

Czy da się wstawić w jakiś sposób animacje zrobioną w blenderze do takiego programu

Jeśli masz na myśli filmik, to w HTML da się osadzać filmiki, a jeśli masz na myśli model 3D, to możesz to zrobić w Three.js.

W pytest pygame też się dosyć łatwo pisze gry.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1