Jak rysować obiekty 2D i ich animacje do gry?

0

Witam, mam takie pytanie jak zawsze kierowane do ekspertów, piszę tutaj równocześnie szukając jakiś informacje na google. Jednak jakiś ogólny zarys co i jak byłby bardzo mile widziany, dlatego postanowiłem napisać tutaj w nadziei, że rozjaśnicie mi temat i sposoby jego realizacji.

Aktualnie wyobrażam sobie to tak, że jeśli robię grę 2D, to oprócz programowania (a nauka programowania jest już dla mnie na tyle jasna, że wystarczy, że się uczę, wiedząc co potrzebuje i gdzie szukać mam informacji, których potrzebuję - czasem lepiej czasem gorzej, ale jednak wiem mniej więcej jak się uczyć programowania).

A porywając się na robienie gry 2D, muszę przecież potrafić "rysować" obiekty.

I teraz pytanie, jak rysuje się obiekty, żeby robiły wrażenie. Np. przypomnijmy sobie GTA1 albo Prince of Persia, grafika w sam raz na początek, jakieś informacje jak robić taką grafikę, informacje jak robić, żeby taka grafika dawała większą przyjemność wizualną również mile widziane (eliminacja efektu wykręcania oczu (czyli, że oczy nas nie bolą po dłuższej grze) - czyli duża rozdzielczość a może nie tylko? Jak dodać np. piękny efekt w grafice 2D, efekt ognia, który nadal pozostaje grafiką 2D a jednak cieszy oczy - np. nawiązując do Worms Reloaded, - ostatniej części 2D Wormsów). [Nie wiem czy można tutaj załączać linki, dlatego jeśli ktoś jest chętny mi pomóc to zachęcam do szukania grafiki przez google pod hasłami GTA1, Prince of Persia, Worms Reloaded]

Jak mam nauczyć się rysować takie rzeczy, jakich narzędzi używać i co najważniejsze, jak dokonywać animacji, czyli np. że pamper porusza się i nie jest to statyczny kwadrat, który uprawia lewitację :P (bo chyba nie robi się tego klatkowo?).

Za wszelkie obszerne informacje odnośnie technik, narzędzi, nauki podstaw i wszystkiego co związane z tworzeniem grafiki 2D potrzebnej do gry z góry serdecznie dziękuję.

1

Pewnie nie wiesz, ale pierwszy Prince of Persia to pierwsza gra w historii, która użyła tzw. motion capture. Jak dobrze pamiętam, to osoba która pisała grę, nagrywała kamerą swojego brata/syna(nie pamiętam), kiedy ten wykonywał wszystkie manewry, które widać w grze.

Jak rysować? Siadasz, odpalasz narzędzie do obróbki grafiki i rysujesz. Długie godziny i masa pracy, jeżeli los poskąpił ci talentu(w tej dziedzinie).
Wszystkie gry 2D(czyste 2D, a nie 3D z rzutem na oś) jakie kojarzę, mają grafikę przygotowaną metodą poklatkową.
Ruch w lewo(ruch w prawo to najczęściej lustrzane odbicie), obracanie się, skok, kucanie, wchodzenie/schodzenie po drabinie, strzał, atak wręcz, animacja obiektów na planszy(np. drzwi), dodatkowe postacie i tła. Wszystko to tak naprawdę zestawy skończonej ilości klatek, które wyświetlane są w odpowiednie kolejności i z odpowiednią częstotliwością.

Teraz już wiesz dlaczego gry przygotowują częściej zespoły, niż pojedynczy programiści ;P.
Pisząc grę, zaczyna się tak naprawdę od silnika, w którym wyświetlane są te kwadraty o których wspomniałeś. Potem sukcesywnie dokładane są właściwe grafiki i animacje.
W sieci dostępnych jest mnóstwo sprite'ów za darmo. Jak trafisz na jakiegoś początkującego grafika, który chce się w kierunku gier rozwijać, to też można się dogadać.

W 3D spraw ma się trochę inaczej, ale to inna bajka.

Słowa kluczowe dla ciebie to:
sprite
spritebatch
spritebatch animation
texture based animation
basic game engine

0

Dzięki za rozświetlenie początku drogi ;-)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1