Witam, chciałbym stworzyć w mojej aplikacji że tak powiem warstwy a konkretnie na pierwszym planie potrzebuję mieć obiekt który porusza się za pomocą klawiatury (ta część działa) a w tle mieć możliwość dynamicznego dodawania i przesuwania innych obiektów aby nie przysłaniały obiekty reagującego na klawiaturę.
tak tworze obiekt majacy być na pierwszym planie i dodaję go do JFrame:
class Ship extends JComponent
{
public Ship(GameFrame t)
{
//img = ImageIO.read(new File("prom.png"));
img = new ImageIcon(Ship.class.getResource("prom.png")).getImage();
}
public void paintComponent(Graphics g)
{
if(img == null)
{
return;
}
g.drawImage(img, 200, 650, null);
}
private Image img;
}
Gdy próbuję dodać kolejny komponent ten najpierw dodany zostaje przysłonięty. Próbowałem:
setComponentZOrder(ship, 0);
ale wtedy nie dało to oczekiwanego efektu.Czy może mi ktoś podpowiedzieć jak stworzyć warstwowy układ w aplikacji wizualnej (w domyśle gry w której tło zmienia się dynamicznie)?