Git: praca z modelami i teksturami

0

Pracuje na codzień z kodem repozytoriach git. Ostatnio bawię się trochę grafiką. Szukam informacji jak się sprawuje git do wersjonowania projektów graficznych. Macie jakieś doświadczenie z tym?

Zastanawiam się jak będzie z rozmiarem repozytorium i szybkością działania repozytorium lokalnego, czy są jakieś triki, żeby czyścić stare commity?

3
chalwa napisał(a):

Szukam informacji jak się sprawuje git do wersjonowania projektów graficznych.

Zwróć uwagę nie na to jakiego typu pliki chcesz wrzucić do repozytorium, a na to, jakie korzyści będziesz z tego mieć. A korzyści są bardzo przyjemne i dokładnie takie same jak w przypadku plików z kodem źródłowym. Masz doświadczenie w tym temacie, więc sam doskonale wiesz co można zrobić w systemie wersjonowania.


Porzykład z powietrza — masz w grze kupę ilonek np. do menusów, które chcesz wymienić na nowy zestaw. Robisz nowy branch, eksperymentujesz, szukasz najlepszego zestawu i konfiguracji, nie ruszając głównej gałęzi. Jesteś zadowolony z osiągniętych efektów to merge'ujesz gałęzie, a jeśli nie, to ubijasz gałąź i wracasz do tego co miałeś.

Jak byś to zrobił mając grafiki poza repo?

3

Ja wszystko wrzucam normalnie do githuba.
Ale w projekcie są małe pliki. Nie ma większych niż 10MB.

Git-LFS nie ufam. Nie dość, że sensowne użytkowanie jest płatne, to jeszcze pod spodem projekt jest dzielony na dwie usługi.

Do dużych projektów w Unity 3D zalecają wersjonowanie w:

  • Plastic SCM,
  • Perforce.

Niestety obydwa rozwiązania są płatne.

0

@Spine: Jeżeli to jest ten sam perforce, z którym miałem do czynienia lata temu, to najgorszemu wrogowi nie życzę... Ale faktycznie miał niezłą funkcję, która może się dobrze sprawdzić w przypadku plików binarnych, czy ogólnie takich, gdzie merge jest niemożliwy czyli "blokowanie".

Jeżeli pracujesz sam nad tymi grafikami, to może wystarczy włączenie historii plików w Windows?

0

Żeby trochę rozjaśnić to chodzi mi głównie o modele w blenderze (~5k tris), tekstury quixel mixer (1024x1024), GIMP, pliki .png .obj .dds. Do projektów w unity może kiedyś wrócę, ale nie w najbliższym czasie. Nie zamierzam walczyć z konfliktami, raczej nie będę tych plików z nikim dzielić.

Ostatni projekt nad którym siedziałem cały zajął 30MB z kopiami _1, _2, _gotowe ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1