Jak to kurczę pokryć teksturami?

0

Mam zmienną, w której zawarty jest kształt terenu.

Terrain : array [1..800] of integer;

W każdej komórce

Terrain

zapisana jest wysokość terenu (y) w danej pozycji [x].
Mam taki problem: ten teren (po narysowaniu krzywej ograniczającej go) tworzy (wraz z dolną i bocznymi częściami ekranu) pewną powierzchnię. Chce pokryć ją teksturami. Próbowałem używać regionów i myślę, że to jest najlepszy pomysł, ale gdy pętla rysująca teren powtarza operację tworzenia regionu:

SelectClipRgn( ... );

to po którymś kolejnym razie (po powtórzeniu powiedzmy 1000 razy) występuje błąd "canvas does not allow drawing".

  1. Jak temu zaradzić?
  2. Czy ktoś ma jakiś lepszy pomysł pokrycia powierzchni teksturami w Delphi?

Z góry dziękuję za odpowiedź

0

Weź się za OpenGL, programowo takich rzeczy nie ma sensu robić. Jeśli chcesz szybko i łatwo, użyj GLScene - http://glscene.sourceforge.net - wystarczy wrzucić komponent na formę i ustawić co trzeba, a wszystko wyjdzie samo. Jeśli będziesz chciał później uczyć się OGL "na poważnie", zerknij na http://nehe.gamedev.net.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1