Mam wielki problem. Muszę zrobić warcaby w delphi. gra ma się toczyć między dwoma zawodnikami na dwóch kompach połaczonych w sieci lokalnej.
Jeżeli ktoś ma cos takie albo pomysł na algorytm to bardzo prosze o kontakt na meil [email protected]
Mam wielki problem. Muszę zrobić warcaby w delphi. gra ma się toczyć między dwoma zawodnikami na dwóch kompach połaczonych w sieci lokalnej.
Jeżeli ktoś ma cos takie albo pomysł na algorytm to bardzo prosze o kontakt na meil [email protected]
To znaczy z czym masz problem? Przecież nikt za Ciebie tego nie napisze. Znaczy ktoś może i by napisał, ale musiałbyś pewno za to zapłacić. Napisz konkretnie w czym problem, czego nie możesz rozwiązać, a nie tak że potrzebujesz jakiś program napisać. Bo to wiele nie wnosi.
glownie chodzi mi o sam algorytm jak by to zrobic.
wyumyslilem ze to by bylo na tablicy tylko teraz jak to wszystko wklepac zeby to dzialalo a nie robic pelno if'ów.
tablica wyglada nasteopujaco :
//wypelnienie tablicy pionkami (0-puste pole,1-czerwony,2-niebieski,3-damka czerwona,4-damka niebieska)
tab[1,1]:=1; //[1,A]
tab[1,2]:=0; //biale pole
tab[1,3]:=1;
tab[1,4]:=0; //biale pole
tab[1,5]:=1;
tab[1,6]:=0; //biale pole
tab[1,7]:=1;
tab[1,8]:=0; //biale pole [1,H]
tab[2,1]:=0; //biale pole [2,A]
tab[2,2]:=1;
tab[2,3]:=0; //biale pole
tab[2,4]:=1;
tab[2,5]:=0; //biale pole
tab[2,6]:=1;
tab[2,7]:=0; //biale pole
tab[2,8]:=1; //[2,H]
tab[3,1]:=1; //[3,A]
tab[3,2]:=0; //biale pole
tab[3,3]:=1;
tab[3,4]:=0; //biale pole
tab[3,5]:=1;
tab[3,6]:=0; //biale pole
tab[3,7]:=1;
tab[3,8]:=0; //baiel pole [3,H]
tab[4,1]:=0; //biale pole [4,A]
tab[4,2]:=0;
tab[4,3]:=0; //biale pole
tab[4,4]:=0;
tab[4,5]:=0; //biale pole
tab[4,6]:=0;
tab[4,7]:=0; //biale pole
tab[4,8]:=0; //[4,H]
tab[5,1]:=0; //[5,A]
tab[5,2]:=0; //biale pole
tab[5,3]:=0;
tab[5,4]:=0; //biale pole
tab[5,5]:=0;
tab[5,6]:=0; //biale pole
tab[5,7]:=0;
tab[5,8]:=0; //baile pole [5,H]
tab[6,1]:=0; //biale pole [6,A]
tab[6,2]:=2;
tab[6,3]:=0; //biale pole
tab[6,4]:=2;
tab[6,5]:=0; //biale pole
tab[6,6]:=2;
tab[6,7]:=0; //baiel pole
tab[6,8]:=2; //[6,H]
tab[7,1]:=2; //[7,A]
tab[7,2]:=0; //biale pole
tab[7,3]:=2;
tab[7,4]:=0; //biale pole
tab[7,5]:=2;
tab[7,6]:=0; //biale pole
tab[7,7]:=2;
tab[7,8]:=0; //biale pole [7,H]
tab[8,1]:=0; //biale pole [8,A]
tab[8,2]:=2;
tab[8,3]:=0; //biale pole
tab[8,4]:=2;
tab[8,5]:=0; //biale pole
tab[8,6]:=2;
tab[8,7]:=0; //biale pole
tab[8,8]:=2; //[8,H]
i teraz chodzi o to zeby napisac algorytm na sprawdzanie czy jakim tam pionkiem mozna wykonac ruchi czy czasem nie trzeba zbic jakiegos pionka.
E... Po pierwsze, to już ten początek napisałbym całkiem inaczej. Zauważ, że większość planszy jest biała, a tylko na czarnych albo białych (to kwestia umowy) polach znajdują siępionki i to tylko w rzędach 1, 2, 3 i 6, 7, 8. Więc zrób coś takiego:
For i:=1 to 8 do for j:=1 to 8 do begin
If (i mod 2=j mod 2) and (i<4) then tab[i, j]:=1
else if (i mod 2=j mod 2) and (i>5) then tab[i, j]:=2
else tab[i, j]:=0;
end;
Czyż to nie czytelniejszy kod??
//Ciut poprawiłem, żeby numeracja i nomenklatura się zgadzała z tą Twoją...
Ja napisalem kolko i krzyzyk dzialajace w sieci lokalnej.
Jesli bedziesz potrzebowac pomocy pisz na maila.