Warcaby po sieci

0

Mam wielki problem. Muszę zrobić warcaby w delphi. gra ma się toczyć między dwoma zawodnikami na dwóch kompach połaczonych w sieci lokalnej.

Jeżeli ktoś ma cos takie albo pomysł na algorytm to bardzo prosze o kontakt na meil [email protected]

0

To znaczy z czym masz problem? Przecież nikt za Ciebie tego nie napisze. Znaczy ktoś może i by napisał, ale musiałbyś pewno za to zapłacić. Napisz konkretnie w czym problem, czego nie możesz rozwiązać, a nie tak że potrzebujesz jakiś program napisać. Bo to wiele nie wnosi.

0

glownie chodzi mi o sam algorytm jak by to zrobic.
wyumyslilem ze to by bylo na tablicy tylko teraz jak to wszystko wklepac zeby to dzialalo a nie robic pelno if'ów.
tablica wyglada nasteopujaco :
//wypelnienie tablicy pionkami (0-puste pole,1-czerwony,2-niebieski,3-damka czerwona,4-damka niebieska)
tab[1,1]:=1; //[1,A]
tab[1,2]:=0; //biale pole
tab[1,3]:=1;
tab[1,4]:=0; //biale pole
tab[1,5]:=1;
tab[1,6]:=0; //biale pole
tab[1,7]:=1;
tab[1,8]:=0; //biale pole [1,H]
tab[2,1]:=0; //biale pole [2,A]
tab[2,2]:=1;
tab[2,3]:=0; //biale pole
tab[2,4]:=1;
tab[2,5]:=0; //biale pole
tab[2,6]:=1;
tab[2,7]:=0; //biale pole
tab[2,8]:=1; //[2,H]
tab[3,1]:=1; //[3,A]
tab[3,2]:=0; //biale pole
tab[3,3]:=1;
tab[3,4]:=0; //biale pole
tab[3,5]:=1;
tab[3,6]:=0; //biale pole
tab[3,7]:=1;
tab[3,8]:=0; //baiel pole [3,H]
tab[4,1]:=0; //biale pole [4,A]
tab[4,2]:=0;
tab[4,3]:=0; //biale pole
tab[4,4]:=0;
tab[4,5]:=0; //biale pole
tab[4,6]:=0;
tab[4,7]:=0; //biale pole
tab[4,8]:=0; //[4,H]
tab[5,1]:=0; //[5,A]
tab[5,2]:=0; //biale pole
tab[5,3]:=0;
tab[5,4]:=0; //biale pole
tab[5,5]:=0;
tab[5,6]:=0; //biale pole
tab[5,7]:=0;
tab[5,8]:=0; //baile pole [5,H]
tab[6,1]:=0; //biale pole [6,A]
tab[6,2]:=2;
tab[6,3]:=0; //biale pole
tab[6,4]:=2;
tab[6,5]:=0; //biale pole
tab[6,6]:=2;
tab[6,7]:=0; //baiel pole
tab[6,8]:=2; //[6,H]
tab[7,1]:=2; //[7,A]
tab[7,2]:=0; //biale pole
tab[7,3]:=2;
tab[7,4]:=0; //biale pole
tab[7,5]:=2;
tab[7,6]:=0; //biale pole
tab[7,7]:=2;
tab[7,8]:=0; //biale pole [7,H]
tab[8,1]:=0; //biale pole [8,A]
tab[8,2]:=2;
tab[8,3]:=0; //biale pole
tab[8,4]:=2;
tab[8,5]:=0; //biale pole
tab[8,6]:=2;
tab[8,7]:=0; //biale pole
tab[8,8]:=2; //[8,H]

i teraz chodzi o to zeby napisac algorytm na sprawdzanie czy jakim tam pionkiem mozna wykonac ruchi czy czasem nie trzeba zbic jakiegos pionka.

0

E... Po pierwsze, to już ten początek napisałbym całkiem inaczej. Zauważ, że większość planszy jest biała, a tylko na czarnych albo białych (to kwestia umowy) polach znajdują siępionki i to tylko w rzędach 1, 2, 3 i 6, 7, 8. Więc zrób coś takiego:

For i:=1 to 8 do for j:=1 to 8 do begin
  If (i mod 2=j mod 2) and (i<4) then tab[i, j]:=1
  else if (i mod 2=j mod 2) and (i>5) then tab[i, j]:=2
  else tab[i, j]:=0;
  end;

Czyż to nie czytelniejszy kod??
//Ciut poprawiłem, żeby numeracja i nomenklatura się zgadzała z tą Twoją...

0

Ja napisalem kolko i krzyzyk dzialajace w sieci lokalnej.

Jesli bedziesz potrzebowac pomocy pisz na maila.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1