Witam,
Jestem początkujący w Javie i mam do napisania grę Warcaby.Mam problem jak to zrobić od strony graficznej. Mam taki pomysł, główna klasa to Pole, która będzie przechowywała, współrzędne, granice pola, wymiary, jakiś tam status pola(gracz 1, gracz2, damka1, damka2, dozwolone, wolne itp.) no i metody do zmiany tych pól. Wszystkie obiekty typu Pole będą przechowywane w tablicy [8][8](tak jak plansza od warcabów np. [0][0] to będzie lewy górny róg, a [0][1] to kolejne pole licząc w prawo itp.). Podczas inicjalizacji każdego obiektu będą nadawane mu własność zgodnie z miejscem jakie zajmuje na planszy. I teraz pytanie jak na podstawie danych z obiektu pole narysować to pole tzn. mam funkcje public void paint(Graphics g) i w tej funkcje na podstawie różnych informacji z obiektu Pole będzie rysowało dany fragment pola z pionkiem lub bez, puste(białe) lub niedostępne(czarne) z damką lub bez. Tak przykładowo mam jakieś pojedyncze pole wywołuje jakaś funkcje i sprawdzam w instrukcji if czy zmienna dozwolone jeśli tak to rysuję białe pole setColor(Color.whit); g2d.fillRect(wx,wy,40,40) , a jeśli nie czarne g2d.setColor(Color.black); g2d.fillRect(wx,wy,40,40) . Wiem że metody paint nie mogę wywoływać to jak mam to zrobić jeśli będę chciał zmienić jakieś pole(np. na skutek ruchu pionka) ? Pozdrawiam i proszę o nakierowanie.