Jak napisać warcaby c++

0

Witam
Mam do napisania programu który gra z użytkownikiem w szachy.
Od czego zacząć taką zabawę?
Jakie algorytmy się stosuje aby taki program działał w miarę dobrze.

0

Najlepiej zacząć od włączenia IDE, utworzenia projektu i pisania kodu. Jeśli o to pytasz, to IMO troszkę za mało umiesz...
To w końcu szachy czy warcaby?

0

Słaba prowokacja.

0

Warcaby... Pomyliło się wyżej. Ale czy wiecie jakie algorytmy się stosuje w takich zadaniach?

manfredek Skąd wiesz ile ja umiem?

0

Do ksola:
manfredek po jakości Twojego pytania wywnioskował, że za mało umiesz. Z reguły jeśli ktoś chce napisać coś poważniejszego i ma ku temu potrzebną wiedzę nie zadaje pytań na poziomie jakim Ty je zadałeś to znaczy: ktoś kto chce napisać np: odtwarzacz mp3 nie pyta do czego stosujemy typy wbudowane a najbardziej to bool. Jest też takie powiedzenie, że jeśli w salonie Rolls Royca pytasz o cenę to na pewno Cię na to nie stać.

0

Ja was troche nie rozumiem. Moim zdaniem temat moze się nawet nadawać do "Nietuzinkowych", jeśli autorowi chodzi o jakiś pomysł na algorytm "sztucznej inteligencji" do grania w warcaby.
Najprościej to możesz zrobic sobie bruta albo jakieś dynamiczne rozwiazanie ;]
Zliczasz np. ile pionków tracisz po wykonaniu danego ruchu (ew kilka ruchów w przód) i wybierasz najlepsze rozwiazanie (to gdzie tracisz najmniej / zbijasz mu najwięcej).

0

Klasyczny przykład do zastosowania minmax (wpisz do wiki).

0

poczytałem coś nie coś o algorytmie min max. Mniej więcej wiem jak to zrobić,
ale jeszcze dużo roboty zanim zacznę implementować sam algorytm min max.

Do tej pory zrobiłem tablice 2x12 gdzie przechowuję współrzędne poszczególnych pionków.
Gdy jest ruch zmieniam te współrzędne i tyle. Jak pionek jest zbity będzie miał współrzędne
0,0.

Jest jakiś fajny algorytm na wykrywanie bić na podstawie współrzędnych pionków?

0
ksola napisał(a)

Jest jakiś fajny algorytm na wykrywanie bić na podstawie współrzędnych pionków?

nie ma

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1