Gra w Delphi

0

Mam pewien pomysł na gierkę w Delphi ale ... od projektu do wykonania daleko :)

W czym rzecz?
Z samolotu wyskakuje skoczek spadochronowy. Niestety ... zapomniał zabrać ze sobą spadochron.
Jego jedyna nadzieja, to startujące z ziemi balony. Lecą z różną szybkością ku górze i gracz używając strzałek stara się osiadać na balonach aby zamortyzować upadek na ziemię.
Balony (randomem) co jakiś czas eksplodują ... i skoczek nabiera tempa spadania (: Musi szukać balonów by spowalniać swój upadek.
Problem jaki mam to kolizja między skoczkiem a balonem w tym znaczeniu, że dotknięcie balonu przez skoczka (boundsrect.bottom?) pozwala na unoszenie się z szybkością jaką ma balon. Jeśli uda sie skoczkowi wybrać odpowiednie balony to wyląduje na ziemi bez szwanku... Jeśli nie... to mamy jednego spadochroniarza mniej na świecie :)
Może ktoś wie jak wykryć takie spotkania skoczek-balon?

Proszę o odpowiedź na adres [email protected]

0

Jesli balon jest okreslony okregiem, tak samo jak spadochroniarz, to odleglosc srodkow okregow policzyc latwo.

0

balon,koles =shape lub jakiś inny komponent :)

if (koles.left>balon.left) and (koles.left<balon.left+koles.width) and (koles.top+koles.height=balon.top) then
sukces załapał sie na balon

pisane bez sprawdzenia w kompilatorze ale mniej więcej o to chodzi

0

Dziękuję za życzliwoąć i zrozumienie :-) To, co dla jednych 'bułka z masłem' dla innych tematem nauki. Korzystam z tego, co mi dają z wiarą że lepsze to jak udawanie tego, kim się nie jest
Pozdro dla Was i Najbliższych

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1