DELPHI - Gra

0

Witam. Mam taki problem z pisaniem programu. Bo napisałem w delphi grę i teraz nie chciałbym, żeby była ona dowolnie kopiowana. Można ją ściągnąć na stronie internetowej i chciałbym żeby można ją było uruchomić tylko na tym komputerze, z którego została ściągnięta. Czy takie coś jest w ogóle możliwe, a jeśli tak to jaki jest na to sposób?

Z góry dzięki za pomoc!

0

Można np. zrobić tak, że po pobraniu musi się zarejestrować i pobierasz od użytkownika np numer seryjny dysku lub podobną rzecz i przydzielasz mu keya wygenerowanego na jego podstawie.

0

Trzeba by użyć pewnie php, bo goły html nie wyrobi. Ale w tym konkretnie nie pomogę, bo z tworzenia stron
internetowych jestem noga. Po prostu przy pobieraniu pliku musialbyś uzyskać IP pobierającego - do bazy na
stronie www, później w programie przy starcie musiał byś odwiedzieć swoją stronę i plik bazy, która by Tobie
ustaliła z jakiego IP wchodzi gracz (do tego polecam komponent THttpSend z pakiet Synapse) i jeżeli jest on
w bazie IP, które pobrały grę to pozwól na jej uruchomienie. Jeżeli nie ma to zamknij grę. Tylko tutaj, ciągle
pozostaje kwestia co jeżeli ktoś korzysta z proxy lub nie ma publicznego IP i siedzi za NAT'em. Może jeszcze
ktoś inny tutaj - będzie w stanie Tobie coś doradzić, bo moje rozwiązanie nie jest idealne. Ewentualnie może
wprowadź system logowania się po nazwie użytkownika i IP, ale to znowu konieczność obslużenia tego jakoś
od strony serwera i Twojej strony internetowej. Musisz sam zadecydować, czy gra jest warta ów kombinacji.

EDIT: lub tak jak sugeruje ktosik, ale co jeżeli Użytkownik sformatuje dysk i przeinstaluje system. Będzie, o
ile się orientuje - musiał ponownie się rejestrować. A moze prościej, było by wprowadzić wymóg logowania.

0
lolert1221 napisał(a)

Witam. Mam taki problem z pisaniem programu. Bo napisałem w delphi grę i teraz nie chciałbym, żeby była ona dowolnie kopiowana. Można ją ściągnąć na stronie internetowej i chciałbym żeby można ją było uruchomić tylko na tym komputerze, z którego została ściągnięta. Czy takie coś jest w ogóle możliwe, a jeśli tak to jaki jest na to sposób?

Z góry dzięki za pomoc!

Ja zrobiłem grę planszową typu client-serwer i cała logika aplikacji jest na serwerze, więc nie da się jej ściągnąć. Użyłem biblioteki VCL for the Web.

0

Dzieki wszystkim:) co do pomyslu olesia i ktosika to pomyslalem sobie to samo. ale moja gra nie jest na tyle fajna zeby sie tak meczyc z jej pobraniem, ze tak powiem (to cos w stylu tetrisa nowoczesnego). a co do Pana Mariusza to chcialbym zapytac.. Twoja gra jest przez przegladarke tak?

0
lolert1221 napisał(a)

Dzieki wszystkim:) co do pomyslu olesia i ktosika to pomyslalem sobie to samo. ale moja gra nie jest na tyle fajna zeby sie tak meczyc z jej pobraniem, ze tak powiem (to cos w stylu tetrisa nowoczesnego). a co do Pana Mariusza to chcialbym zapytac.. Twoja gra jest przez przegladarke tak?
Tak, to jest aplikacja internetowa.

0

Możesz też nadpisywać plik wykonywalny numerem seryjnym dysku i/lub płyty głównej. Potem wykonujesz warunek porównawczy numerów.
Chociaż to też nie jest rozwiązanie idealne, ale dla kopiującego laika zawsze coś. :-)

0

Na podstawia maca karty sieciowej można by seriala generowac. Wg. teorii nie ma dwóch takich samych maców :).

0

a wie ktos moze jak pobrac od uzytkownika automatycznie takie dane?

0

Ale przecież ktoś może ściągnąć program na swój serwer bez uruchamiania go i stamtąd go będą ludzie ściągać. Żadne zabezpieczenie nie rozpozna z jakiego serwera program został ściągnięty, więc zawsze będą go mogli zainstalować.

Niektórzy idą nawet na prostsze rzeczy bo dają na swój serwer zdjęcie aplikacji i zamaskowany link bezpośrednio do strony producenta, więc ludzie ściągają taki program flash nawet nie zastanawiając się że on idzie z innej strony. Widziałem serwisy z setkami gier, które faktycznie nie miały żadnej gry u siebie ale trzeba było trochę pomyszkować żeby się kapnąć że gry są ściągane z innej strony, a przeciętny człowiek nie będzie się specjalnie na tym zastanawiał i zapamięta tylko serwer z adresami tych setek gier.

Producenci programów starają się ominąć to w ten sposób, że po prostu wyświetlają w programie na początku wyraźną reklamę adresu swojej strony internetowej.

0

tak jakby to kogoś interesowało i jednoczesnie by tego nie wiedzial to pomysl z pobraniem mac'a jest raz ze dosc trudny a dwa ze dziala tylko w sieci lokalnej. Spoza LAN'u nie da sie pobrac mac'a

cytuje to inne forum:
"Jak pewnie wiesz adresy MAC to jedna z "cech" ethernet-u, czyli pewnego mechanizmu komunikacji miedzy kompami. Typowe karty sieciowe uzywane w komputerach osobistych to karty ethernetowe. Jednakze "ruch internetowy" idzie przez protokol IP, ktory jest jakby wyzsza warstwa komunikacji. Ethernet to tylko jeden z mechanizmow komunikacji nizszej warstwy. Wiekszosc ruchu w Internecie idzie prze ATM, ktory jest znacznie szybsza alternatywa w stosunku do ethernetu, istnieje jeszcze Token Ring, X.25 i pewnie jeszcze cos. W ATM i innych nie ma adresow MAC, bo te adresy sa charakterystyczne dla ethernetu."

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1