Gra w C++

0

Witam :)

Mam za zadanie napisać grę w C++ na studia, ale programuję od niecałych dwóch miesięcy i nie wiem jak się do tego zabrać.

Gra polega na tym, że na tablicy 10x10 (każda szufladka ma swój adres np 1A,3D itp.) pojawiają się zwierciadła (oznaczone symbolem / lub ). Zwierciadła są widoczne przez 3 sekundy następnie znikają i pojawia się miejsce gdzie wprowadzone zostaje światło(losowe, ale co najmniej raz odbija się od zwierciadła). Użytkownik musi określić gdzie światło wypadnie z planszy. W grze występuje 6 poziomów. Poprawna odpowiedz przenosi gracza na kolejny poziom (których jest 6). Ilość zwierciadeł zależy od poziomu (1 poziom - jedno, 2 poziom - dwa itd.).Gra trwa 180 sekund, po zakonczeniu ma się pojawić: całkowita ilość rozwiązanych plansz, ilość rozwiązanych plansz z podziałem na poziomy, średni czas rozwiązywania planszy, średni czas rozwiązywania planszy z podziałem na poziomy, najdłuższy i najkrótszy czas rozwiązywania dla każdego poziomu.

Na początku działania programu mają się pojawić zasady. W górnej części interfejsu ma się znajdować licznik wyświetlonych plansz, aktualny poziom .oraz pozostały czas. W środkowej części mają wyświetlać się plansze, a w dolnej wyniki.

Potrzebuję pomocy, bo kompletnie nie wiem od czego zacząć. Potrzebuję porady jak napisać taką grę, na zajęciach ledwo skończyliśmy podstawy i nadal mi się wszystko miesza, a termin oddania tuż tuż. Bardzo bym prosiła o jakiś schemat działania, albo linki do przydatnych stron czy cokolwiek co mi pomoże.

0

Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem logiki tej gry, ale może dlatego że jestem zmęczony.

Czy masz narzucone jakieś biblioteki za pomocą których masz stworzyć tę grę? Np OpenGL, SFML, SDL.

Jeśli nie, to najbardziej przyjazne będzie chyba SFML.

Wiele przydatnych rzeczy zaczerpniesz z tego tutoriala:

Powinien Ci on sporo rozjaśnić, bo wiele rzeczy które tam są użyte, będziesz potrzebować w swojej grze. W razie czego pytaj.

Edit: Zapomniałem, że tam gość praktycznie całą logikę gry wrzuca do jednego worka, więc czy z tego tutoriala czy do swojej gry dziel wszystko na małe funkcje, żeby kod był czytelny i żeby nie pogubić się w całości.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1