Prosta gra w Delphi.

0

Tak sobie neta przeglądałem szukając coś o robieniu gier i zobaczyłem, że w c++ gość w OpenGL coś robił. Dziwnie tam tiles były rysowane. Machnąłem w Paintcie na szybko jak to wyglądało i jak liczone były pozycje kafelek

http://iv.pl/images/99855822672681264488.jpg

obrazek 1 mówi nam, że środek na ekranie ma pozycję X, Y zero i zero
a obrazek 2 to przykład, w okienku gry widzimy dwa kafelki renderowane, pierwszy ma pozycję XY -3, -3, a drugi 0, 0

no i zauważyłem, że w takim przypadku przesuwanie obrazkiem gracza będzie super proste bo każemy mu przemieszczać się o jeden punkt w jakąś stronę, jak ma iść w prawo to pozycja_gracza:= pozycja_gracza + 1 (dla X i wtedy Y nie ruszamy)

jednocześnie łatwo do tego zrobić kolizję przy grze zbudowanej z tiles (kafelek). Dla porównania gdybym miał w delphi rysować bez opengla wszystko na formie jako paint to musiałbym kafelek np. 16x16 pixeli rysować w trudniejszy sposób nie wspominając o obliczaniu kolizji, bo np. kafelek ściany narysowany byłby na pozycji XY od 160, 160 do pozycji 176, 176 (bo wysokość, szerokość trzeba doliczyć), ale to tak na szybko piszę bo nie zastanawiałem się nad tym wcale.

bardzo wasz prosiłbym o jakiś prosty sposób na stworzenie gry w delphi, widok z góry i gra z kafelek zbudowana. Szczerze to wolałbym mieć gotowe okno z renderingiem, że tylko musiałbym sam sobie napisać, w którym miejscu jaki kafelek ma narysować, sam też sterowanie bym zrobił, kolizje i inne rzeczy, ale czuję strach z niewiedzy, że gdybym miał mieć pusty kod i korzystać z directx, opengl lub czegoś innego, to musiałbym nawalić mnóstwo kodu na samo odpalenie okna na ekranie bez jakiejkolwiek grafiki i to mnie przeraża. Chcę mieć okno już gotowe i klepać od razu rysowanie wszystkiego, np. do tablicy 10x10 dla testów wrzuciłbym sobie numerki jakieś np. 1 jako ściana, 2 jako podłoga, 3 jako gracz, a później kazałbym to rysować na ekranie. Może to śmieszne, ale byłbym wtedy mega szczęśliwy z samego narysowania tych kafelek na ekranie.

0

Nie jestem specem, bo w DirectX poza prostą dllką która zamraża proces explorer.exe aby starsze gry pod Windows 7 / Vista nie miały skopanych kolorów nie napisałem nic. Pod OpenGL też nic nie pisałem. Podejrzewam, że jakieś gotowce są dostępne w sieci. Jeżeli nie to kursy. Wystarczy tylko poszukać. Nie zadałeś pytania konkretnie z czym masz problem. Wygląda na to, że z chęcią do samodzielnego rozpoczęcia kodowania tej gry. Dlatego wątpie aby ktoś odwalił robotę i zrobił okno głowne za Ciebie. Nie chce się Tobie samodzielnie poszukać lub pokombinować jak zrozumiałem, bo się boisz. No to w takim razie określ co i jak ma być, ile płacisz i zleć to w dziale Oferty pracy.

0

broń Boże, nie chcę od nikogo kodu żadnego. Chciałbym tylko dowiedzieć się w czym mogę pisać, by było to dość proste, czyli żebym nie wylądował na wstępie w głębokiej wodzie nie mając pojęcia o niczym, bo kodu będzie zero, a samo odpalenie okienka na ekranie będzie wymagało powiedzmy napisania 100, 200 linii kodu (wolałbym by były to co najwyżej proste funkcje jednolinijkowe i takich funkcji kilka i już pozwoliłby skompilować kod i byłoby okienko, a resztę sam bym ogarniał, czyli dodanie na pozycję np. -3, -3 obrazek 16x16 pixeli). Teoretycznie mógłbym w google pobierać wszystko jak leci, delphix, directx, open gl, silników 500 i sprawdzać wszystko, ale nie lepiej, kiedy mi ktoś z tego forum, kto pisze gry 2d po prostu powie, co jest dobre na początek? Każdy kiedyś zaczynał od prostych rzeczy i pamięta, czy to było dość łatwe do ogarnięcia, czy bardziej dla pro programistów z blizzarda.

Wolę na początek użyć jak najprostszych rzeczy i nie wiem, czy taka banalna rzecz, którą chcę zrobić może być trudna dla mnie, czy dosyć łatwa, nawet w OpenGL lub DirectX, czy czymś innym (nie wiem jakie są różnice i co łatwiejsze jest).

0

Grę w 2D możesz napisać dosłownie we wszystkim. Od VisualBasica, przez Delphi, C#, Javę, C/C++. Chyba każdy z tych języków oferuje nie tylko grafikę 2D, ale na dodatek jej akcelerację sprzętową. Jeżeli chcesz mało pisania i uruchamiania się wszędzie, to warto wybrać Javę lub C#.
Oczywiście można też próbować sił w C++ na Cry Engine, niedawno udostępnionego dla ludności miast i wsi, ale to tak jakby strzelać z Minutemana III do uzbrojonego w kaem spychacza. ;)

2

Chciałbym tylko dowiedzieć się w czym mogę pisać, by było to dość proste

Następny co myśli, że kodzenie jest proste jak spuszczenie uryny z kartofla...

czyli żebym nie wylądował na wstępie w głębokiej wodzie nie mając pojęcia o niczym

A czy Ty w ogóle kiedykolwiek pisałeś jakikolwiek program w jakimkolwiek języku...? Bo mi się wydaje, że nie; Gdyby było inaczej po prostu użyłbyś Google i znalazł tutoriale wraz z licznymi przykładami i uczyłbyś się zamiast pytać nas na forum; Jeśli nic wcześniej nie kodziłeś to stanowczo odradzam zabierania się za grę bez jakiejkolwiek wiedzy z dziedziny programowania; Każdy i każdemu to odradzi, bo to naprawdę jest zły pomysł; Wiele już odważnych było chcąc napisać nawet prostą grę i jak do tej pory żadnej ukończonej nie widziałem - zastanów się dlaczego;

a samo odpalenie okienka na ekranie będzie wymagało powiedzmy napisania 100, 200 linii kodu

OMG, Ty to chcesz pisać w asembler'ze...? W WinAPI o wiele mniej linii by to zajęło...

ale nie lepiej, kiedy mi ktoś z tego forum, kto pisze gry 2d po prostu powie, co jest dobre na początek? Każdy kiedyś zaczynał od prostych rzeczy i pamięta, czy to było dość łatwe do ogarnięcia, czy bardziej dla pro programistów z blizzarda.

No właśnie, w tym rzecz; Jeśli niewiele (lub nic) wiesz na temat programowania (gier w następnej kolejności) to nie zabieraj się za jej pisanie, bo szybko skończysz;

obrazek 1 mówi nam, że środek na ekranie ma pozycję X, Y zero i zero
a obrazek 2 to przykład, w okienku gry widzimy dwa kafelki renderowane, pierwszy ma pozycję XY -3, -3, a drugi 0, 0

Gdybyś poczytał dokumentację interesujących Cię silników to dowiedziałbyś się szybciej w jaki sposób przedstawiony jest układ współrzędnych;

no i zauważyłem, że w takim przypadku przesuwanie obrazkiem gracza będzie super proste bo każemy mu przemieszczać się o jeden punkt w jakąś stronę, jak ma iść w prawo to pozycja_gracza:= pozycja_gracza + 1 (dla X i wtedy Y nie ruszamy)

Faktycznie, tylko w tym przypadku tak się dzieje; A nie zauważyłeś, że "przesuwanie" gracza jest takie same dla dowolnego układu współrzędnych (2D)...? Nawet jeśli minusy na osi Y są powyżej osi X to wystarczy zmniejszać lub zwiększać odpowiednie wartości - ot cała historyja;

jednocześnie łatwo do tego zrobić kolizję przy grze zbudowanej z tiles (kafelek). Dla porównania gdybym miał w delphi rysować bez opengla wszystko na formie jako paint to musiałbym kafelek np. 16x16 pixeli rysować w trudniejszy sposób nie wspominając o obliczaniu kolizji, bo np. kafelek ściany narysowany byłby na pozycji XY od 160, 160 do pozycji 176, 176 (bo wysokość, szerokość trzeba doliczyć), ale to tak na szybko piszę bo nie zastanawiałem się nad tym wcale.

Kolejna część pt. "Gry kontrolkowe" - za to się tym bardziej nie zabieraj;

bardzo wasz prosiłbym o jakiś prosty sposób na stworzenie gry w delphi, widok z góry i gra z kafelek zbudowana.

A ja jak zwykle proponuję samemu podłubać przy tym i wykonać kilka testów by się tego dowiedzieć; Z góry zakładam, że mózg masz na swoim miejscu, stąd nie problem będzie zarys programu utworzyć sobie w głowie (pod warunkiem, że cos jednak umiesz z tego programowania);

Szczerze to wolałbym mieć gotowe okno z renderingiem, że tylko musiałbym sam sobie napisać, w którym miejscu jaki kafelek ma narysować, sam też sterowanie bym zrobił, kolizje i inne rzeczy

A to "okno z renderingiem" mamy za Ciebie wykonać...? Jak już zabierasz się za jakikolwiek program to napisz wszystko sam, a nie zwal czarną robotę na kogoś, a Tobie zostanie jedynie pikusiowate pierdółki napisać; Trudne rzeczy też trzeba się nauczyć rozwiązywać; To ma być w koncu Twój program, a nie zbiorowy; To Ty masz się nauczyć kodzenia, więc zacznij od początku - od silnika aplikacji;

ale czuję strach z niewiedzy, że gdybym miał mieć pusty kod i korzystać z directx, opengl lub czegoś innego, to musiałbym nawalić mnóstwo kodu na samo odpalenie okna na ekranie bez jakiejkolwiek grafiki i to mnie przeraża.

Przeraża Cię pisanie setek (tysięcy) linii kodu? A nie wiesz nawet jakie to przyjemne debugować taki program; Im więcej sprawnie działającego kodu napiszesz tym satysfakcja będzie większa; Ale jak masz zamiar sikać w portki no to nie wiem, czy programowanie jest Ci pisane...

Może to śmieszne, ale byłbym wtedy mega szczęśliwy z samego narysowania tych kafelek na ekranie.

No to zabieraj się za robotę, a nie za pisanie postów - ich nie skompilujesz;

3

Chciałbym tylko dowiedzieć się w czym mogę pisać, by było to dość proste

OpenGL \not= proste
DirectX \not= proste

0

Do tego co chcesz osiągnąć, poczytaj o SDL.
SDL jest dosyć proste (w porównaniu z DirectX cz OpenGL), możesz pisać w praktycznie dowolnym języku programowania.

0
Anoxic napisał(a):

Do tego co chcesz osiągnąć, poczytaj o SDL.
SDL jest dosyć proste (w porównaniu z DirectX cz OpenGL), możesz pisać w praktycznie dowolnym języku programowania.

http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/lesson01/windows/index.php (ogólnie c++)

więc masz na myśli JEDI SLD? http://sourceforge.net/projects/jedi-sdl/

@Olamagato przecież nie pytałem o język, bo na 100% chcę w delphi pisać, a nie w innym.

@Furious Programming nie pisałem nigdzie, że jest proste. Przecież nie chcę się porywać na full 3d crysis grę napisaną od zera w c++, chcę tylko wyświetlić na ekranie mapę zbudowaną z kafelek i gracz też będzie kafelkiem lub kółkiem bez animacji. Do tego kolizje i poruszanie i na tym koniec [tyle to ja Drawem na formie zrobić mogę, ale to bez sensu]). Nie planuję żadnej gry, planuję tylko zobaczyć jak to jest, a to co planuję (opisane wyżej), chyba nie wymaga bycia pracownikiem Blizzarda ze 100 letnim doświadczeniem.

0

Może być i Jedi SDL.

Eh... tutaj masz opis jak zrobić kafle z komponentami Omega - http://www.unit1.pl/245,txt

0

Przecież nie chcę się porywać na full 3d crysis grę napisaną od zera w c++, chcę tylko wyświetlić na ekranie mapę zbudowaną z kafelek i gracz też będzie kafelkiem lub kółkiem bez animacji. Do tego kolizje i poruszanie i na tym koniec [tyle to ja Drawem na formie zrobić mogę, ale to bez sensu]).

W takim razie nie nazywaj tego grą; W grę przede wszystkim da się grać, a samo chodzenie po labiryncie to nie gra; Poza tym nigdzie nie jest napisane, że stworzenie prostej gry 2D wykorzystując gotowy silnik z niewielkimi możliwościami będzie proste; Do tego przede wszystkim trzeba umieć bardzo dobrze podstawy języka - dzięki temu kod napisze się znacznie szybciej oraz jego jakość i efektywność będzie o wiele lepsza;

Nie planuję żadnej gry, planuję tylko zobaczyć jak to jest

No to się w końcu zastanów, bo treść tematu jest jednoznaczna - Prosta gra w Delphi;

a to co planuję (opisane wyżej), chyba nie wymaga bycia pracownikiem Blizzarda ze 100 letnim doświadczeniem.

Owszem, ale wymaga znajomości podstawowych zagadnień danego języka, które trzeba bardzo dobrze znać aby kod wartko napisać bez zastanawiania się i pytania na forum dlaczego jest tak, a nie inaczej; Z resztą z treści Twoich postów wynika, że nie masz jeszcze większego pojęcia zarówno o samym programowaniu, jak i technikach tworzenia nawet prostych gier; Do tego nie chcesz czytać kursów i tutoriali, ani uczyć się obsługi znanych i szanowanych silników graficznych (choćby OpenGL, DirectX czy ZenGL);

0
furious programming napisał(a):

a samo odpalenie okienka na ekranie będzie wymagało powiedzmy napisania 100, 200 linii kodu

OMG, Ty to chcesz pisać w asembler'ze...? W WinAPI o wiele mniej linii by to zajęło...

bitch please!

aż zarejestrowałem się żeby ci dowalić! 126 linii ma kod w Delphi (console application) pisząc grę w DirectX (w uses DirectDraw) i to tylko odpalenie okienka! a ty chciałeś w Assemblerze tylko 100 linii lol

0
gimbuc napisał(a)

aż zarejestrowałem się żeby ci dowalić!

Jak masz zamiar rejestrować się na forach po to, by komuś dowalić to rób to na pudelku;

gimbuc napisał(a)

126 linii ma kod w Delphi (console application) pisząc grę w DirectX (w uses DirectDraw) i to tylko odpalenie okienka!

KISS się kłania;

gimbuc napisał(a)

a ty chciałeś w Assemblerze tylko 100 linii lol

Nie zauważyłeś ironii tej części wypowiedzi - trudno;

gimbuc napisał(a)

bitch please!

Miło, że na wstępie postanowiłeś się przedstawić;

0

posprawdzałem kilka rzeczy i czysty DX na pierwszy rzut oka trudny będzie zakładjąc, że nie skopiuję gotowych fragmentów kodu z netu na inicjalizację i inne rzeczy
co do silników i komponentów, na XE2 raczej są problemy z niektórymi. Niektóre nie mają tutoriali w necie.
Pobrałem jeszcze Asphyre, ale w necie widziałem kurs dla bardzo starej wersji, a nowe zupełnie się zmieniły, rozbudowały się i inaczej wygląda, przykłady są, ale fatalnie opisany kod dosłownie z dwóch słowach i tylko przy niektóych linijkach.

dlatego raz jeszcze zwracam się z prośbą o nazwę jakiegoś sprawdzonego, prostego silnika. A i czy DelphiX pod XE2 w ogóle zadziała? Tylko proszę was, nie piszcie "sprawdź se", bo żadna w tym przyjemność pobierać 30 silników i sprawdzać, czy któryś działa, bo stary i czy trudny. Chcę po prostu tak łatwo wyświetlać grafikę jak rysowanie na formie, nie interesuje mnie zabezpieczanie grafiki hasłem i inne bajery.

0

No to tak... Delphi nie nadaje się do tworzenia gier, chyba, że jest się starym wyjadaczem. To nie flame, ale naprawdę do C++ jest znacznie większy support w tym zakresie - sam widzisz, że są przestarzałe DelphiX'y, PowerDraw'y, Asphyre, Omega, o których wiadomo tylko Delphiakom. Jeśli nie przeszkadzają Ci przykłady i support oparty o C++, to polecam stary OpenGL i stare tutoriale z NeHe ( http://nehe.gamedev.net/- Legacy Tutorials po prawej stronie ). Chociaż niestety mogą być za bardzo rozbudowane dla początkującego... Tak czy inaczej każda lekcja ma przykład dla Delphi ;) Masz prawie takie rysowanie jak na Canvas w Delphi jak już masz swój "kod startowy". Np. jak jest w Delphi MoveTo(0,0), LineTo(1,1), to w OpenGL będziesz musiał napisać taką sekwencję:

glBegin(GL_LINES)
glVertex2f(0.0,0.0)
glVertex2f(1.0,1.0)
glEnd()

Żeby rysować sobie w 2D w OpenGL, będziesz musiał zainteresować się funkcją gluOrtho2D - http://www.dimmension3.spine.pl/modules.php?name=Tutorials&wtd=show_tutorial&nr=29

Przerób sobie kilka lekcji z NeHe i do dzieła :) - http://nehe.gamedev.net/tutorial/lessons_01__05/22004/
Ściągniesz sobie kod w Delphi z któregoś tutoriala i masz dobry punkt wyjścia, aby zacząć coś tworzyć w OpenGL :)

0

jak delphix zainstalowałem z gotowego instalatora, który sam dodał ścieżki w XE2 to przy odpalaniu wyskakuje:
http://iv.pl/images/46109790229668553673.jpg

Spine, zaraz zobaczę te linki od ciebie. A tak w skrócie da radę tam łatwo wyświetlić obrazek na ekranie na danej pozycji w stylu:
WyswietlObrazek(sciezka_do_obrazka, pozycja_x, pozycja_y, szer, wys, 32 bit);
??

0

Musiałbyś utworzyć teksturę, i przy rysowaniu sceny ją bindować ;)
Oczywiście możesz sobie potem napisać funkcję WyswietlObrazek z podobnym prototypem do tego, który przytoczyłeś - zamiast ścieżki podawałbyś obiekt tekstury, albo sam identyfikator w OpenGL.

http://nehe.gamedev.net/tutorial/texture_mapping/12038/ - tutaj masz przykład ładowania tekstury.

0

jeszcze w opengl nie rzucałem okiem, ale delphix jako tako dodałem komponenty. Jakby instalator pliczku jednego nie wrzucił do: C:\Users\Public\Documents\RAD Studio\9.0\Bpl (plik delphix160.bpl)
to wtedy można tam wkleić, ewentualnie odpalić raz jeszcze instalator.

później po odpaleniu delphi, wybiera się component -> install packages i tam wybiera delphix i komponenty są. Nie wiem, czy wszystko teraz sprawne już będzie, zobaczy się.

później obczaję te dwa silniki, które wyżej ktoś wymienił i opengl

0

sorry, że wam głowę zwracam, ale czy taki typ kolizji jest spoko? bo jak mówiłem przenigdy nie robiłem żadnej gry i pierwszy raz w życiu DelphiX odpaliłem dzisiaj jak wiecie. Tutoriali nie przerabiałem żadnych bo jakieś biedne są polskie, a nie szukałem na razie innych i na razie naklepałem kod po swojemu nie mając pojęcia, czy to w ogóle poprawne jest. Poruszanie też wolałem po swojemu zrobić, bo biednie opisany był poradnik polski z poruszaniem gracza wstawiając dwa komponenty, ja olałem to i nie wstawiałem komponentów i po swojemu wyświetlam gracza i poruszam się. Dodam, że kolizja moja działa jak należy. Tablicę na razie z góry określiłem w kodzie, malutka jest dla testów. A grafiki są trzy podpisane kolejno wg numerów:
0: ziemia (brązowa graficzka)
1: ściana (szara grafika)
2: gracz (pomarańczowa grafika z literką P)

grafika ma 50x50 pixeli

tak wygląda odpalona test gra:
http://iv.pl/images/10637715770596890356.jpg

a tu kod (komponenty to DXDraw na AlClient, DXTimer i DXImageList do grafiki trzymania:

unit Unit1;

interface

uses
  Winapi.Windows, Winapi.Messages, System.SysUtils, System.Variants, System.Classes, Vcl.Graphics,
  Vcl.Controls, Vcl.Forms, Vcl.Dialogs, DXClass, DXDraws, DXInput, DXSprite;

type
  TForm1 = class(TForm)
    DXDraw1: TDXDraw;
    DXImageList1: TDXImageList;
    DXTimer1: TDXTimer;
    procedure DXTimer1Timer(Sender: TObject; LagCount: Integer);
    procedure FormCreate(Sender: TObject);
  private
    { Private declarations }
    procedure Klawiatura(var Msg: TMsg; var Handled: Boolean);
  public
    { Public declarations }
  end;


type TPlayer = object
  curr_X, curr_Y: Integer; //skrót od current
  new_X, new_Y: Integer;
end;

var
  Form1: TForm1;
  Mapa2: array [1..4, 1..4] of Byte;
  Player: TPlayer;


implementation

{$R *.dfm}



procedure Rysuj(nr: Byte; x, y: Integer);
begin
  Form1.DXImageList1.Items[nr].Draw(Form1.DXDraw1.Surface, x, y, 0);
end;

procedure SprawdzKolizje(klawisz: Char);
var
  x, y: Integer;
  kolizja: Boolean;
begin
  kolizja:= False;

  case klawisz of
    'W':  begin
            Player.new_X:= Player.curr_X;
            Player.new_Y:= Player.curr_Y - 1;

            if Mapa2[Player.new_X, Player.new_Y] = 1 then //if sciana
            begin
              kolizja:= True;
            end;

            if kolizja = False then Player.curr_Y:= Player.curr_Y - 1;
          end;

    'A':  begin
            Player.new_X:= Player.curr_X - 1;
            Player.new_Y:= Player.curr_Y;

            if Mapa2[Player.new_X, Player.new_Y] = 1 then //if sciana
            begin
              kolizja:= True;
            end;

            if kolizja = False then Player.curr_X:= Player.curr_X - 1;
          end;

    'S':  begin
            Player.new_X:= Player.curr_X;
            Player.new_Y:= Player.curr_Y + 1;

            if Mapa2[Player.new_X, Player.new_Y] = 1 then //if sciana
            begin
              kolizja:= True;
            end;

            if kolizja = False then Player.curr_Y:= Player.curr_Y + 1;
          end;

    'D':  begin
            Player.new_X:= Player.curr_X + 1;
            Player.new_Y:= Player.curr_Y;

            if Mapa2[Player.new_X, Player.new_Y] = 1 then //if sciana
            begin
              kolizja:= True;
            end;

            if kolizja = False then Player.curr_X:= Player.curr_X + 1;
          end;


  end;
end;


procedure TForm1.DXTimer1Timer(Sender: TObject; LagCount: Integer);
var

  x, y: Byte;
begin

  Mapa2[1][1]:= 1;
  Mapa2[1][2]:= 1;
  Mapa2[1][3]:= 1;
  Mapa2[1][4]:= 1;

  Mapa2[2][1]:= 1;
  Mapa2[2][2]:= 0;
  Mapa2[2][3]:= 0;
  Mapa2[2][4]:= 0;

  Mapa2[3][1]:= 1;
  Mapa2[3][2]:= 0;
  Mapa2[3][3]:= 0;
  Mapa2[3][4]:= 0;

  Mapa2[4][1]:= 1;
  Mapa2[4][2]:= 0;
  Mapa2[4][3]:= 0;
  Mapa2[4][4]:= 1;

  DXDraw1.Surface.Fill(clBlack);
  for x:= 1 to 4 do
  begin
    for y:= 1 to 4 do
    begin
      case Mapa2[x][y] of
        0: Rysuj(0, x*50, y*50);
        1: Rysuj(1, x*50, y*50);
      end;
    end;
  end;

  Rysuj(2, Player.curr_X*50, Player.curr_Y*50); //rysuj gracza
  DXDraw1.Flip;

end;

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
  Player.curr_X:= 2;
  Player.curr_Y:= 3;
  Application.OnMessage:= Klawiatura; //monitoruj klawiature
end;

procedure TForm1.Klawiatura(var Msg: TMsg; var Handled: Boolean);
begin
  if (Msg.message = WM_KEYDOWN) then
  begin
    case Msg.wParam of //W, A, S, D
      87: SprawdzKolizje('W');
      65: SprawdzKolizje('A');
      83: SprawdzKolizje('S');
      68: SprawdzKolizje('D');
    end;

  end;

end;

end.

DXInput i DXSpriteEngine nie używam, bo nie widzę takiej potrzeby na razie

muszę teraz zrobić porządną tablicę, dużą, zapisać sobie mapę w pliku TXT i jakoś spróbować ją odczytać. Jak się uda to spoko będzie bo łatwo edytor map będzie można zrobić w delphi, tak myślę, bo nie próbowałem. Jeszcze pobawię się tym DelphiX, a później, a raczej jutro zobaczę inne silniki dla porównania i sam OpenGL. Nie mam pojęcia, czy w ogóle dałbym radę w czymś innym zrobić to samo, w szczególności w OpenGL. Nie planuję żadnej gry, moim celem jest tylko wyświetlenie mapy kafelkowej, poruszanie się klocka o 50px w jakąś stronę i kolizje i to wszystko. No może w przyszłości spróbowałbym zrobić jakąś grę z kafelek, gdzie postać też skacze o jedną kafelkę do przodu, może jakaś gra logiczna lub innego typu.

/edytowano
tak wiem, że tabelę w złym miejscu wypełniam, ale to było na szybko machnięte, później przerzucę ją gdzie indziej

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1