Dźwięk silnika - jak to zrobic?

0

czesc wszystkim!

wiecie moze czy/jak w delphi da sie napisac aby zaleznie od podanej wartosci (obroty) byl generowany dzwiek silnika, tak jak jest to robione w grach?
czy w profesjonalnych grach (np nfs) jest to rozwiazane w jakis wyspecjalizowany sposob czy jest tam np 50 probek dzwiekowych i za generowanne plynne przejscia miedzy nimi...?

dziekuje za jakiekolwiek wskazowki
pozdrawiam

0

W starych grach to pewnie mógł być moduł ProTrackerowy czy inny format wtedy popularny oraz efekt, co
zwał się Portamento Up (kod efektu to 100 i wyzej do 1FF, o ile dobrze pamiętam moje zabawy jeszcze z
pare lat temu z trackerami). Później sterowało się pewnie za pomoca jakiś pisanych w assemblerze, lecz
może niekoniecznie - playerów tego formatu, żeby odrwarzał patterm (części z których skłądają sie rózne
moduły muzyczne) z normalnym dźwiękiem silnija, a kiedy samochód przyśpieszał albo zwałniał to wtedy
odgrywał patterny z Portamento Up albo Portamento Down. Pamiętasz może moduł amigowy "anty atari
song"
- gdzie muzyk krzyczał "więcej węgla - ok". Tam właśnie użyty został ten efekt dla sampla chyba
zaloopowanej lokomotywy, która przyśpiesza. Ale w dzisiejszych czasach nie wiem czy tak łątwo to byś
rozwiązał, bo z tego co widzę bass.dll nie pozwala skakać swobodnie po patternach modułu, a jedynie o
nich pobierać informację. Może fmod czy jakaś inna biblioteka by Ci pozwoliła na zabawę w "skakanie" po
paternach modułu ewentualnie jakieś operacje na samplu silnika aby uzyskać przyśpieszenie / zwolnienie.</url>

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1