[delphi] jak ustawic obramowanie dla image

Odpowiedz Nowy wątek
2008-06-24 12:18
ctreative
0

hi all, mam na formie image i teraz chcialbym kilkajac na niego (onclick) zeby wokol niego pojwila sie zalozmy czerwona ramka grubosci zalozmy pol centymetra....

nie moge nigdzie znalesc sensownej odpowiedzi , podrawiam i licze na pomoc :D [browar]

Pozostało 580 znaków

2008-06-24 12:21
0

Połóż sobie na formie TShape, poustawiaj go jak tam chcesz (żeby m.in. był) przeźroczysty i steruj właściwością Visible w tym zdarzeniu. Inna opcja to OnPaint formatki (lub komponentu na którym umieszczony jest image) - w OnClick ustaw jakąś flage (~fMalowac) a w OnPaint, If fMalowac then malujeszcz kwadrat wokół image'a.

A może są jeszcze inne prostsze opcje ...

Pozostało 580 znaków

2008-06-24 14:14
0

BitmapBrush i poligony i da się jakoś rysować ramkę ze wzorkiem =)


delphi procedure TProgram.Wybredz(Zawartosc:array of TObject; const Pomysl=nil); virtual; abstract;

Pozostało 580 znaków

2008-06-24 14:23
ctreative
0

tak, wiem ze mozna to zrobic operujac innymi komponentami pomocniczymi ale chodzi mi chyba bardziej o RYSOWANIE tylko ze nie mam o tym pojecia moze ktos zarzuci przykladem ?? a ha i jak sie narysuje dobrze byloby tez gdyby ta ramka byla usuwalna ,tzn jak sie namaluje zeby mozna bylo usunac te ramke odmalowac :)
pozdrawiam

Pozostało 580 znaków

2008-06-24 14:39
0

Rysowanie

Pozostało 580 znaków

2008-06-24 15:31
ctreative
0

no autre dales linka gdzie jakies tam rysowanie wystepuje (rysowanie okregów na bitmapie) ale nijak to mi nie pomaga w rozwiazaniu problemu ....
CHODZI O OBRAMOWANIE IMAGE

Pozostało 580 znaków

2008-06-24 15:44
leń bez googli
0

masz gotowca hehe

procedure TForm1.Image1Click(Sender: TObject);
begin
image1.Canvas.Pen.Color:=clred;  //kolor pisaka czerwony
image1.Canvas.Pen.Width:=10;     // grubość pisaka 10
image1.Canvas.Rectangle(1,1,image1.Width,image1.Height); // rysuje kwadrat o współrzędnych 1,1 i width height
end;

Pozostało 580 znaków

2008-06-24 21:51
0
ctreative napisał(a)

no autre dales linka gdzie jakies tam rysowanie wystepuje (rysowanie okregów na bitmapie) ale nijak to mi nie pomaga w rozwiazaniu problemu ....
CHODZI O OBRAMOWANIE IMAGE

Miło, że wpadłeś na to, że trzeba narysować prostokąt... I PROPONUJĘ NIE KRZYCZEĆ tylko myśleć.


<span style="color: blue">"Kolarstwo to jedna z najtrudniejszych dyscyplin sportu. Nawet najgorszy kolarz jest wciąż wybitnym sportowcem."
s.p. Marco Pantani
</span>

Pozostało 580 znaków

2008-06-25 12:20
ctreative
0

no podany wyzej kod rysuje ramke ale obrazek znika a w jego miejsce pojaiwa sie biale pole - ktos wie oco chodzi ??

Dodam tylko juz nie krzycząc ze z programowaniem nei wiaze przyszlosci i nie chce sie tego uczyc poprostu musze narysowac ta ramke cholerną wiec pytam o rade was- PROGRAMISTOW, pozdrawiam

Pozostało 580 znaków

2008-06-25 12:31
0

załaduj po zwolnieniu przycisku metoda OnMouseUp ponownie obrazek


Pozostało 580 znaków

2008-06-25 12:55
ctreative
0

jak zalduje ponownie to ramka znika ....

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0