[OGL] GLUT czy nie

0

Lepiej używać GLUT'a jako frameworka, czy np. NeHe basecode ??
Co działa szybciej i co jest bardziej niezawodne. Jakie są ich plusy i minusy ??

0

Naprawde tak ciezko zajzec na forum gamedev.net ?
GLUT jest dobry jesli chodzi o tworzenie aplikacji multiplatformowych. Roznica w wydajnosci miedzy nim, a zwyklym frameworkiem nehe, jest praktycznie niezauwazalna (ale trudno to ocenic dokladnie). IMO nie uzywaj gluta, tym bardziej nie uzywaj frameworka z nehe, napisz wlasny porzadny, lepiej na tym wyjdziesz.

0

nie uzywaj frameworka z nehe, napisz wlasny porzadny,

nie wiem czemu tak mówisz, bo wątpie żeby udało mi się napisać lepszy framework niż
NeHe Basecode - Classes

ps. poprzedni frameword NeHe też mi się nie podobał, ale ten z klasami jest OK

0

Używając Winapi masz DUŻO większą kontrolę nad kodem - zauważ że w w glucie nie możesz ustawić głębi kolorów, wartości bufora głębokości, stencil buffera i ogółem całego PIXELFORMATDESCRIPTORa, nie da się ustawić właściwości okna. GLUT nadaje się do testowania różnych ciekawych pomysłów ale na pewno nie do tworzenia skompikowanej gry. Jeżeli zależy Ci na przenośności to polecam SDL.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1