grafika 3d, narzędzia, projekt

0

Witam! Na uczelni podjąłem się wykonania projektu z dziedziny grafiki 3d, ponieważ uznałem że to świetna okazja by się poduczyć tego zagadnienia. Za zadanie mam wykonać eksplorer dysku 3d- w wirtualnym świecie użytkownik przemieszcza się między budynkami/drzwiami symbolizującymi katalogi, wygląd tych reprezentacji różni się w zależności od aktualnych własciwości katalogu (rozmiar na dysku itp). Po przekroczeniu drzwi znajduje się w nowym pokoju (folderze). Chciałbym napisać progam pod system uniksowy i korzystać z języka C++, a moje pytanie brzmi - jakie narzędzia będę potrzebował opanować i wykorzystać? Z grafiką 3d praktycznie nie miałem do czynienia i nie wiem od czego zacząć. Czy wystarczy mi na przykład zaznajomienie się z samym Open GL? Albo czy w blenderze da się coś takiego wykonać?

PS Mam nadzieję, że wybrałem odpowiedni dział

1

Czy wystarczy sam OpenGL? Tak. Blender służy do tworzenia modeli. W czystym OpenGL musiałbyś ręcznie w kodzie tworzyć bryły i je ustawiać, a to dużo roboty. W Blenderze możesz to sobie "namalować".

1

A ja do tworzenia brył 3D polecam programik Wings 3D - bardzo prosty,przyjemny i intuicyjny w obsłudze.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1