grafika 3d

Odpowiedz Nowy wątek
2006-12-12 14:21
karzeł
0

Witam.
Czy można jakoś w delphi, w inny sposób niż przy użyciu Open GL i DirectX, narysować kulę, stożek, lub jakąkolwiek inną bryłę i nanieść na nią teksturę( ma to być np. jaieś zdjęcie). Poczym należy obracać tą bryłę tak, aby przy obrocie był widoczny fragment zdjęcia, który został naniesiony na bryłę z drugiej strony.
Jest to cała treść zadania. Jeżeli ktoś będzię mi w stanie pomóc chodziaż w części i tak będę bardzo wdzięcznny.

Pozostało 580 znaków

2006-12-12 15:26
0

No pewnie, że można takie coś zrobić :D
Są różne wzory na rysowanie stożka, kuli, walca itp.
Ale po co sobię komplikować, skoro można narysować zwykły sześcian :)
I na każdej ścianie (prócz góry i dołu) narysować jedną czwartą zdjęcia.
Napisałbym Ci to ale nie mam jak sprawdzić bo używam Linux'a i nawet Lazarusa nie instalowałem (do OpenGL'a używam SDL+C++ :) ).
Sprawa jest prosta:

glLoadIdentity();
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D,dsa);
inc(x);
glRotatef(x,0,0,1);
if x>360 then x:=0;
glBegin(GL_QUADS);
glTexCoord2f(0,0);
glVertex3f(-1,-1,-1);
//itd....
glEnd;

gdzie dsa jest zmienną typu GLuint, a x jest typu integer,
te funkcje będą Ci potrzebne + inicjacja OpenGL + ładowanie tekstury do zmiennej dsa. Pokombinować musisz z tymi funkcjami:

glTexCoord2f(0,0);
glVertex3f(-1,-1,-1);

wewnątrz bloku glBegin,glEnd.
No to mam nadzieję, że pomogłem Ci w części :D

Pozostało 580 znaków

2006-12-12 16:16
karzeł
0

wszystko ok, ale ja nie mogę użyć Open GL, a te funkcje są pod Open GL.

Pozostało 580 znaków

2006-12-13 07:08
0

Demo 1
Demo 2
Demo 3


<span style="color: blue">"Kolarstwo to jedna z najtrudniejszych dyscyplin sportu. Nawet najgorszy kolarz jest wciąż wybitnym sportowcem."
s.p. Marco Pantani
</span>

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0