OpenGl - aktualne położenie obiektu

0

Witam

Robię sobie prostą gierkę w której lata się rakietą.Na razie bez żadnej fizyki i bajerów.Ruch rakietą robię w ten sposób ,że po naciśnięciu jakiegoś tam klawisza ona leci w górę a ruch w różnych kierunkach polega na użyciu funkcji glRotatef(); o odpowiedni kąt a tak naprawdę ona cały czas leci po y.Tylko układ współrzędnych odłożony na macierz się przekręcił o odpowiedni kąt.Chciałem zrobic jakąś kamerę np. będzie to widok z czubka rakiety.Problem tkwi w tym ,że nie wiem jak odczytac położenie x,y,z w pierwotnym układzie współrzędnych.Da się to jakoś zrobic?? Aby kamera działała prawidłowo muszę te współrzędne podac do gluLookAt().Proszę o wskazówki.

0

Hm, dokonaj na cameraLookAt i cameraPosition takich samych przekształceń jak na rakiecie.

0

To nie zadziała ponieważ ona cały czas leci po swojej osi Y.Macierz przekształceń jest odkładana.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1