Położenie tekstu w OpenGL

2013-10-07 14:34
0

Gdy wyświetlam tekst za pomocą glRasterPos2d to otrzymuje

glRasterPos2d( x, y );

Ale gdy robię zoom funkcją glScaled to otrzymuje

glScaled( Zoom,Zoom,0 );

Jakiej funkcji mam użyć aby tekst nie zmieniał położenia?


Jeśli mój post jest dowodem mojej niekompetencji, to trudno, ale po to pytam, żeby się czegoś dowiedzieć.
ale co powinienem widzieć i które jest dobrze? - Azarien 2013-10-07 16:03
Chodzi o to aby tekst był tak jak na pierwszym linku - niezależnie od transformacji i FulllScreen'a. - kacper546 2013-10-07 16:22

Pozostało 580 znaków

2013-10-07 17:03
0

pokaż jak robisz viewport i macierz przekształcenia.

Pozostało 580 znaków

2013-10-07 20:34
0
void Reshape( int width, int height )
{   
    // obszar renderingu - całe okno
    glViewport( 0, 0, width, height );

    // wybór macierzy rzutowania
    glMatrixMode( GL_PROJECTION );

    // macierz rzutowania = macierz jednostkowa
    glLoadIdentity();

    // nie wiem co tu wpisać :)
    //gluPerspective( angle, 1.333, 1,15.0 );

    // wysokość okna większa od wysokości okna
    if( width < height && width > 0 )
        glFrustum( - 2.0, 2.0, - 2.0 * height / width, 2.0 * height / width, 1.0, 15.0 );
     else
    // szerokość okna większa lub równa wysokości okna
    if( width >= height && height > 0 )
        glFrustum( - 2.0 * width / height, 2.0 * width / height, - 2.0, 2.0, 1.0, 15.0 );

    // generowanie sceny 3D
    Display();
}

Jeśli mój post jest dowodem mojej niekompetencji, to trudno, ale po to pytam, żeby się czegoś dowiedzieć.

Pozostało 580 znaków

Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0