[OpenGL/C] Import obiektu z 3ds

0

Witam!
Musze narysowac, pokryc teksturami i animowac kule w programie pisanym w C z wykorzystaniem OpenGL. Korzystam tez z GLUT'a. Moze to glupie pytanie, ale dopiero sie ucze:
Czy jest jakis uniwersalny sposob na importowanie obiektow z programow do modelowania w 3D (3D studio max, itd.) do programu? Bo pisanie modelu samochodu czy kuli w kodzie zrodlowym za pomoca polygonow to srednia przyjemnosc:/
Z gory dzieki za odpowiedz
Pozdro
Kasztelan

0

Plik 3DS jest napisany tak, ze bardzo latwo sie go importuje, bo jest to po prostu tablica wierzcholkow i powierzchni. Na sieci jest duzo napisanych juz 'czytaczy' 3DS'a. Co do innych plikow to nie wiem.

pozdrawiam
johny

0

Aaa...Czyli po prostu metoda kopiuj-wklej wrzucam te wierzcholki/powierzchnie to kodu. Spoko, dzieki wielkie
Pozdro

0
kasztelan napisał(a)

Aaa...Czyli po prostu metoda kopiuj-wklej wrzucam te wierzcholki/powierzchnie to kodu. Spoko, dzieki wielkie
Pozdro

Kopiuj i wklej to raczej nie, bo sa tam jeszcze naglowki itd. Ale 'parserow' na sieci jest mnostwo, wiec klopotu nie ma. Napisac tez mozna latwo, bo dokumentacja tez jest.

pozdrawiam
johny

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1