opengl i *.3ds

0

witam

czy ktos moglby mi pokazac/napisacjak zaladowac pliki 3ds (pliki eksportowane z 3d studio maxa) do mojej aplikacji napisanej w opengl'u?

znalazlem jakis kod ladujacy te pliki jednakze jego zastosowanie okazalo sie dla mnie za trudne, glownie z tego powodu iz ja robie to w WinAPI(za posrednictwem delphiego) a kod byl typowo napsiany w delphi (formatka, komponenty, klasy...itd).

czy moglby mi ktos pomoc? bylbym bardzo wdzieczny.

pozdrawiam

0

Kiedyś napisałem z kumplem ładowanie 3DS do aplikacji OpenGL. Był to znamienny krok w mojej nauce programowania, gdyż poznałem bardzo zgrabną budowę plików 3DS - teraz podobną wykorzystuję w mojej pracy inżynierskiej i sprawdza się świetnie.

Programu nie mam, gdyż pisałem to z kumplem w Poznaniu na jego zaliczenie. Ale jedyne co mieliśmy, to format pliku + jakiś przykład ładowania (niezbyt ładnie napisany).

http://myfileformats.com/search.php?name=3DS
http://www.wotsit.org/search.asp?s=3d

Powodzenia.

0

Komponenty GLScene pozwalają bardzo ładnie ładować 3dsy.

0

Komponenty GLScene pozwalają bardzo ładnie ładować 3dsy.

tak wiem o tym, jednakze wspomnialem ze nie chce korzystac z komponentow. chodzi mi o WinAPI.

ale dziekuje, bo skoro nie znajde sposobu ladowania w WinAPI to bede musial sie uczyc robic w glscene. (choc mnie to tak nie bawi)

(zaladowanie nie jest jedynym problem, interesuje mnie tez multi teksturing takiego obiektu.
zauwazylem ze w glscene takze sie da takie cos zrobic.
czy takie teksturowanie jest takie jak zapisalem w pliku czy trzeba w programie robic to recznie?)

pozdrawiam

0

udalo mi sie pomyslnie zaladowac obiekt 3ds do mojego okienka opengl w winapi.
(po godzinie udalo mi sie przerobic kod ladujacy 3ds z delphi (te ktory wczesniej mialem) do winapi ;))
moge rowniez tym obiektem gladko sterowac.

pozostala mi jeszcze jedna kwestia:
tekstury...

chcialbym by tekstury ktore zapisalem w maxie byly widoczne w opengl, ale to chyba niemozliwe ;).

moje pytanie brzmi: jak moge ten obiekt oteksturowac?
o ile sie nie myle trzeba wykorzystac takie duze obrazki z naryowanymi kreskami ktore sie naklada na obiekt i owe kreski zyskuja porzadany wygladad na modelu.
jak takie cos zrobic. jesli wystarczy zaladowac zwyczajna teskture?

i jeszcze taki maly dodatek jesli ktos wie... jak zrobic by ta tekstura miala charakter metaliczny? (czesciowe odbicie)

pozdrawiam i z gory dziekuje

0

odnośniek teksturowania to zależnie od tego co to za obiekt texturujesz do jako np. kwadrat, albo jako krzywą Baziere. Tak w ogóle to Max chyba zapisuje nazwe texturki...

a jeżeli chodzi o sześcian to looknij tutaj
http://nehe.gamedev.net/data/lessons/lesson.asp?lesson=35

0

odnośniek teksturowania to zależnie od tego co to za obiekt texturujesz do jako np. kwadrat, albo jako krzywą Baziere. Tak w ogóle to Max chyba zapisuje nazwe texturki...

a jeżeli chodzi o sześcian to looknij tutaj
http://nehe.gamedev.net/data/lessons/lesson.asp?lesson=35

dzieki za dobre intencje, ale poczulem sie troszke.... dziwnie.
nie chodzi mi o szescian
wiem jak zateksturowac szescian, i inne figury ktore sam rysuje.
(czyli glbegin ... rysowanko ... glend)
tu chodzi o model wczytany z maxa.
tekstury sa zapisane ale tego na ekranie w moim programie nie widac, obiekt ma kolor jaki mu nadalem (kolory umiem zmieniac)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1