Wobec tego 'admin' Ci mówi:
*) autor poprzedniego postu zaprezentował Ci wycinek kodu, który robi kilka z tych rzeczy, jakie każda gra czyni
*) jeśli przyjrzysz się temu kodowi, zobaczysz ze używa on czegoś innego niż DDraw
*) jeśli przyjrzysz się bardziej, zobazysz że jest to dość kompletny przykład "gry"
*) jeśli przyjrzysz się jeszcze bardziej, zobaczysz, że większość kodu to definicje, albo bloki wykomentowane, albo rysowanie, wobec czego do "obczajania" pozostaje defacto całkiem niewiele
Wychodzi więc na to, że autor poprzedniego bynajmniej idiotą nie jest, co tym samym stawia pod znakiem zapytania Twoje nim nie-bycie. Jedyne przewinienie autora postu poprzedniego to nie użycie pastebina dla, nie ma co polemizować, niezłej ilości linii.
Odpowiadając zaś na Twoje ostatnie pytanie: w tym, co sie ma pod ręką. Najczęsciej - we flashu (biorac pod uwage 2D i o % gier). Potem C/C++ i Direct3D/OpenGl i zwykle robi sie to poprzez gotowe osiągalnych Tobie silniki gier: quake2, quake3, yake, irrichlight, ogre itd itp etc. Rzadko kiedy pisze sie na serio od zera swoj silnik - ale prawie kazdy to robi przynajmniej raz, żeby sie rozejrzec co tam jest i w jaki sposob dziala, inaczej uzywajac gotowca bedzie Ci ciezko zrozumiec niektore rzeczy.
Watek zamykam, i nawet Ci wyjatkowo wyjasnie czemu:
- za pomowienia w kierunku nieznanych Ci osob ("być skończonym idiotą jak Ty"),
- za bezsensowne umieszczanie prośby-do-admina w poście (zamiast użycia opcji RAPORT która jest pod każdym postem),
- za nieumiejętność używania google (jako ze Twoje pytanie wpisane w google zwroci Ci od razu szereg gotowych silnikow do gier, a i na gamedev pewnie jest to opisane)
- oraz za sformulowanie, ze "musialbym byc idiota, zeby obczajac ten powyzszy kod", ktore sugeruje roszczeniowe podejscie do zycia i wewnetrzna niechec do uczenia sie nowych rzeczy, poznawania podloza problemu i rozmyslania nad problemami wiekszymi niz zaprogramowanie dekodera telewizjii N na zapamietanie nocnego filmu z okreslonej godziny.