w czym tworzy się gry komputerowe?

0

C, C++, programowanie obiektowe, proceduralne i zdarzeniowe - winapi opanowane jakby ktoś kazanie zaczął prawić, że na początku solidnie tamte rzeczy trzeba poznać...to daje do wiadomości poznane.
W czym się robi dzisiaj gry komputerowe, bo na własną reke zacząłem się uczyć DirectDrawa z tego tutka:
http://www.gamedev.pl/tutorials.php
ale jest on strasznie drętwy, bo efekt pomiędzy tym co wypisuje autor a co mamy otrzymać się często mija. Przykład:
http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=124
Mi na ekranie się wczytuje bitmapa i zaraz znika. A gość pisze, że ona jak się wczyta to jest na stałe:) Szlag może człowieka trafić zanim dojdzie do tego co jest nie tak. Dlatego może dzisiaj w czym innym się gry robi a nie w tym drętwym DirectDrawie??? I są może do tej technologii co się w tym robi gry jakieś tutoriale?

oczywiście chodzi mi na początek o gry 2d.

0

masz tutaj co co ci pomoze

[CIACH!] - wycięte na prośbę użytkownika, który nie wie, że może edytować swoje posty - Ł

0

Prośba do Admina o usunięcie posta powyższego kolegi. Musiałbym być skończonym idiotą jak Ty, żeby obczajać ten powyższy kod. Moje pytanie to w czym tworzy się dzisiaj gry komputerowe, bo może są inteligentniejsze rzeczy niż DirectDraw?

0

w głowie tworzy się grę, potem piszesz to co wymyślisz. kolega pokazał Ci jak to się z grubsza robi

0

„Duże” – „poważne” gry tworzy się w C++ i Direct3D.
Co nie znaczy, że w tym należy pisać, bądź do tego się ograniczać.
Polecam SDL.

0

Wobec tego 'admin' Ci mówi:

*) autor poprzedniego postu zaprezentował Ci wycinek kodu, który robi kilka z tych rzeczy, jakie każda gra czyni
*) jeśli przyjrzysz się temu kodowi, zobaczysz ze używa on czegoś innego niż DDraw
*) jeśli przyjrzysz się bardziej, zobazysz że jest to dość kompletny przykład "gry"
*) jeśli przyjrzysz się jeszcze bardziej, zobaczysz, że większość kodu to definicje, albo bloki wykomentowane, albo rysowanie, wobec czego do "obczajania" pozostaje defacto całkiem niewiele

Wychodzi więc na to, że autor poprzedniego bynajmniej idiotą nie jest, co tym samym stawia pod znakiem zapytania Twoje nim nie-bycie. Jedyne przewinienie autora postu poprzedniego to nie użycie pastebina dla, nie ma co polemizować, niezłej ilości linii.

Odpowiadając zaś na Twoje ostatnie pytanie: w tym, co sie ma pod ręką. Najczęsciej - we flashu (biorac pod uwage 2D i o % gier). Potem C/C++ i Direct3D/OpenGl i zwykle robi sie to poprzez gotowe osiągalnych Tobie silniki gier: quake2, quake3, yake, irrichlight, ogre itd itp etc. Rzadko kiedy pisze sie na serio od zera swoj silnik - ale prawie kazdy to robi przynajmniej raz, żeby sie rozejrzec co tam jest i w jaki sposob dziala, inaczej uzywajac gotowca bedzie Ci ciezko zrozumiec niektore rzeczy.

Watek zamykam, i nawet Ci wyjatkowo wyjasnie czemu:

  • za pomowienia w kierunku nieznanych Ci osob ("być skończonym idiotą jak Ty"),
  • za bezsensowne umieszczanie prośby-do-admina w poście (zamiast użycia opcji RAPORT która jest pod każdym postem),
  • za nieumiejętność używania google (jako ze Twoje pytanie wpisane w google zwroci Ci od razu szereg gotowych silnikow do gier, a i na gamedev pewnie jest to opisane)
  • oraz za sformulowanie, ze "musialbym byc idiota, zeby obczajac ten powyzszy kod", ktore sugeruje roszczeniowe podejscie do zycia i wewnetrzna niechec do uczenia sie nowych rzeczy, poznawania podloza problemu i rozmyslania nad problemami wiekszymi niz zaprogramowanie dekodera telewizjii N na zapamietanie nocnego filmu z okreslonej godziny.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1