W czym tworzyc gry w Pythonie

0

Witam,

Mam pytanie w jakiej bibliotece tworzyć gry w Pythonie. Zastanawiam się nad PyGame. Czy ktoś może używał tej biblioteki? Proszę o wasze opinie.

0

Używam Pygame+Pyopengl, ewentualnie jeszcze pybox2d.

Kilka moich tworów w tych technologiach:
http://www.jason.gd/str/pokaz/Bricks_Knock_Off - to jest dla zabawy z pybox2d
http://www.jason.gd/str/pokaz/Jasonoid
http://www.jason.gd/str/pokaz/Too_Many_Troopers_2

Obecnie pracuję nad czymś większym, Too Many Troopers 3 :D
Jak się zna OpenGL to całkiem przyjemnie się pracuje w takiej konfiguracji. W pygame dużo łatwiej obsłużyć dźwięk niż w SDL_mixer. Klawiaturę i myszkę też pygame'm obsłużysz. Wyświetlania grafiki nawet nie tykałem z poziomu "czystego" pygame.

0

przeglądałem sobie kod gry Too Many Troopers. Niestety nie udało mi się jej uruchomić bo nie mam zainstalowanego OpenGL do Pythona. Ale to nic nie szkodzi bo o wile ciekawszy okazał się kod gry który udostępniasz. Oczywiście nie próbowałem go zrozumieć ale jest dosyć fanie napisynay z wykorzystaniem OOP. Szkoda że Python jest nie jest tak wydajny jak np. C++...Oczywiście nie odbija się to tak negatywnie na wydajnośći gier bo biblioteki Pythonowe są zapewne pisane w C.
Miejmy nadzieje że przyjdą takie czasy że takie piękne jezyki jak Python będą działać równie szybko jak Fortran.

a i jeszcze małe pytanko. Czy nie lepiej było by spakować te wszystkie pliki z bibliotekami do jednego exe-ca?

0

Pewnie i lepiej, ale nie chciało mi się za dużo kombinować z wersjami pod Win ;) Jako, że pracuję w większości pod Linuksem, to zrobiłem pakiety deb i one są w miarę zwarte.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1