W czym napisano popularne gry?

0

Nie mowie ze ja chce je robic, ale zawsze jestem ciekaw.
W jakich srodowiskach programistycznych i zewnetrznych narzedzi, oraz jez. program. powstaly gry typu Diablo, Diablo II, Heroes III ..............
Moze ktos wie.... I czemu nie robi sie powaznej gry (bo zapewne w C) w Delphi, gdzie to jest dosc szybko jezyk, a nawet szybszy niz C.

0

W C++. W ogóle „prawie wszystko” z dużego, „poważnego” oprogramowania jest pisane w C++ — włączając w to Windowsa, Worda, Firefoksa...
Jeśli szukasz znanego programu napisanego w Delphi to takim jest Total Commander.

Dawniej gry DOS-owe pisane były głównie w Watcom C/C++ (charakterystyczny komunikat „DOS/4GW Protected Mode Run-time...”).
Pierwszy Quake dla odmiany napisany był w gcc (konkretnie DJGPP). W czym następne nie wiem.
Obecnie podstawowym środowiskiem w którym powstają duże gry i programy pod Windows jest MS Visual Studio.

Przy wszystkich wadach C++, tak naprawdę każdy „poważny” program czy „powazna” gra najprawdopodobniej napisana jest właśnie w tym języku.

I czemu nie robi sie powaznej gry (bo zapewne w C) w Delphi
Tak naprawdę nikt ci nie broni. Z tą szybkością to nie byłbym taki optymistyczny, ze względu na popularność C i C++ kompilatorów jest więcej i są znacznie bardziej dopieszczane pod względem optymalizacji. Delphi jest jedno, o niewielkiej w stosunku do C++ popularności i trochę celuje w inne zastosowania: nie musi więc być aż tak szybkie. Jest jeszcze Free Pascal, ale przy całym sentymencie do tego kompilatora (jest w nim ciut mojej roboty) pod względem prędkości generowanego kodu wypada gorzej niż nienatywny przecież C#.
Drugi problem, to że pod C/C++ dostępne są wszystkie biblioteki jakie sobie człowiek wymarzy. Wszelkie nowe DirectX-y, OpenGL-e, CUDA i inne niewidy są zawsze dostępne najpierw dla C++ (bo są pisane w C++…). Żeby mieć to w jakimkolwiek innym języku trzeba tłumaczyć ogromne czasami pliki nagłówkowe (moduły importowe, czy jak tam się w danym języku będzie to nazywać).
Trzeci problem, to że wszelkie nowoczesne dżawy, pajtony, siszarpy i perle generują kod pośredni, potem interpretowany w lepszy albo gorszy sposób. Odbija się to na prędkości, a gracz wolałby w najnowszej gierce 60 klatek na sekundę zamiast 8.
W zasadzie jedyną mainstreamową konkurencją dla C++ na polu aplikacji natywnych jest w tej chwili Delphi - które jest na dodatek horrendalnie drogie.

Ale żeby nie było że wychwalam C++ (którego nie znoszę) moje ulubione języki to właśnie Delphi i C# ;)

0

I czemu nie robi sie powaznej gry (bo zapewne w C) w Delphi, gdzie to jest dosc szybko jezyk, a nawet szybszy niz C.

Bo Delphi sie do tego nie nadaje? Wszystkie zalety Delphi przestaja miec znaczenie, gdy nie ma "formy", na ktorej trzeba ukladac klocki. Chyba ze ktos uzna za zalete uzywanie pascala z jego dziwaczna skladnia i przepisywanie nagłódków z c++ na pascala bo w pascalu natywnie nic nie powstaje.

0

@up
Visual studio to tez nakladanie komponencikow.

Zrobilem sobie stos na wskaznikach. Uzylem tu i tu QueryPerformance do zbadania czasu wykonania pewnych operacji. I w delphi wyszlo mi lepiej(w C++ zrobilem na konsoli)

0

Visual studio to tez nakladanie komponencikow.

No ale nie przy tworzeniu gier.. chyba ze w Delphi tak jest (TDirectX?)

0

No ale nie przy tworzeniu gier.. chyba ze w Delphi tak jest (TDirectX?)
A czemu nie? istnieją komponenty wizualne (panele) na których rysuje się przez DirectX albo OpenGL.

Wszystkie zalety Delphi przestaja miec znaczenie, gdy nie ma "formy"
Różni się to czymś od sytuacji w C++?

uzywanie pascala z jego dziwaczna skladnia
De gustibus non est disputandum.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1