Jak zainstalować OpenGl w NAJNOWSZYM VC++ ?

0

Witam
Nie mogę dojść do tego jak załączyć biblioteki OpenGl w VC++. [wstyd]
Wszystkie instalacje dotyczą starych edycji vc, a w tym nowym nie ma takiej opcji jak library modules. I nie wiem gdzie dokładnie skopiować jakie bliblioteki, help [!!!]

0

opcje projektu->configurationproperties->linker->input->additionaldependencies

i tutaj wpisujesz np c:\bla\bum\ble\ogl.lib albo po prostu ogl.lib jesli w VCDirectories\Libraries dodales 'c:\bla\bum\ble'

0

To jeszcze jedno proste pytanko, gdzie mogę znaleźć dokumentację do bibliotek c++.
Jak wpisuje conio.h w helpa to nie zabardzo to wygląda, w javie to dokumentacja żądzi, a tu coś nie kumiren gdzie oni ją zamieścili ? ;(

0

W VC++ nie uświadczysz helpa do conio.h, bo to nie jest część c/c++, ani VC++.
conio jest biblioteką borlandowską, zainstaluj buildera i tam na pewno będzie.

A resztę spokojnie znajdziesz na msdnie

0

To pytanie ,bo jestem totalnie zielony w VC++ (dziś zainstalowałem), robiłem dotychczas cepa w borlandzie, potem przerwa na jave, jogla , a teraz powrót do c++, wybrałem środowisko VS 2008 , ale przyznam że jest mi ono totalnie obce, nigdy nie widziałem vc na oczy.
Tak więc pytanie jak się nazywają podstawowe biblioteki w vc dla c++, bo fakt conio jest dla borlanda, szukam w helpie jakieś podstawy, bibliotek pomocniczych dla cepa, jakiejś dokumentacji, ale nic nie znajduje, jak się nazywają te bibloteki, msdn documentation, classes ?? brak mi słówka kluczowego , ehh :(

np. Microsoft Windows GDI+ - to jest właśnie biblioteka główna dla VC ?

0

w VS2008/msdn nie ma nic co moglbys uznac za "glowna" biblioteke. "systemow" czy "bibliotek" jest cala masa i czesciowo one sie przeplataja. Winapi+GDI/GDI+, MFC, ATL, WTL, .NET :) w google zawsze wpisuj +msdn a potem pytanie, bo na msdn jest sila rzeczy najwiecej informacji. na codeproject tez sporo, ale miejscami niepewne.

natomiast "GŁÓWNA" biblioteka w C++ byla i bedzie STL, a takze mozesz uznawac za taka BOOST'a. zapoznaj sie z nimi, a przynajmniej z STL'em. tylko - nie licz na okienka i wodotryski. one na to leja cieplym wiesz czym. to sa biblioteki ogolnego przeznaczenia ktore po prostu trzeba znac zeby ulatwic sobie zycie i pisac sensownie a nie w kolko dlubac vector::resize z palca..

0

A w jaki sposób dodać bibliotekę do Dev C++?

Chodzi o vfw32.lib

0

quetzalcoatl - wielkie dzięki, ja do tej pory miałem doczynienia z Borlandem, więc cały świat C++ wydawał mi się taki mały i oczywisty, no widzę że czeka mnie dużo nauki, tym bardziej że interesuje mnie OpenGl a nie sam C++, tzn Cep jest tylko środkiem do upragnionego celu ;)

Ciano - ja sobie w VC++ poradziłem tak

#pragma comment( lib, "opengl32.lib" )
#pragma comment( lib, "glu32.lib" )

Czy to zadziała w Dev ie to nie obiecuje, ale warto spróbować ;)

0

do opengl wystarczy Ci winapi..
a tak w ogole.. osobiscie troche odradzalbym jechanie w samym opengl/directx. zapoznaj sie np. z OGRE. naprawde, duzo meczarni Cie omnie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1