Otóż przeglądam kod pewnej aplikacji, gdzie są dwie klasy: Snake oraz RenderPanel w pakiecie snake. Co oznacza konstrukcja w klasie RenderPanel
Snake snake = Snake.snake;
Otóż przeglądam kod pewnej aplikacji, gdzie są dwie klasy: Snake oraz RenderPanel w pakiecie snake. Co oznacza konstrukcja w klasie RenderPanel
Snake snake = Snake.snake;
W klasie Snake masz metody statyczne?
Tylko main
Bartu napisał(a):
Tylko main
Albo masz pole statyczne w Snake typu Snake o nazwie snake;
takie jak np.: static Snake snake = new Snake();
Albo masz brudny monitor.
Zgadza sie, jest taka linijka, co ona dokladnie oznacza?
Bartu napisał(a):
Zgadza sie, jest taka linijka, co ona dokladnie oznacza?
Że jest jeden wąż - tzw. 'Singleton'. Specjalnie wyróżniony, globalny ogólnie dostępny obiekt, do którego się można z całego kodu odwołać. Poczytaj pod hasłem static - pola statyczne.
Takie pola znakomicie ułatwiają napisanie nieutrzymywalnego i nietestowalnego kodu i oznaczają, ze trzeba trochę się pouczyć. Spoko - praktycznie każdy musi najpierw chwilkę popisać słabe programy, żeby móc kiedyś pisać trochę lepsze. A na początek lepszy jest publiczny statyczny wąż w garści niż finalny prywatny gołąb na dachu.