Jak w temacie. Czym jest to COM.
Chce pisać pod directX i wszyscy mi mówią że powinienem najpierw poznać winAPI i COM.
jak z tym pierwszym NIE MA problemu, to to drugie to nie wiem co to jest a hasła typu c++ COM programing
w gogle nie zwracają mi nic ciekawego
Proszę o pomoc
Wydaje mi sie, ze chodzi tutaj o Component Object Model. Przykaldowy toutorial: http://www.codeguru.com/cpp/com-tech/activex/tutorials/article.php/c5567/Step-by-Step-COM-Tutorial.htm
Kosimazaki123 napisał(a):
Jak w temacie. Czym jest to COM.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Component_Object_Model
Kiedys byla taka fajna strona o DirectX pod adresem:
http://www.dimmension3.spine.pl
Problem tylko w tym, ze chyba nie jest zbyt aktualna. Byc moze jednak warto przeczytac to:
http://www.dimmension3.spine.pl/modules.php?name=Tutorials&wtd=show_tutorial&nr=16
i to:
http://www.dimmension3.spine.pl/modules.php?name=Tutorials&wtd=show_tutorial&nr=35
Autor pisze cos o COM-ie w kontekscie DirectX-a, ale tego nie weryfikowalem bo mi sie nie chcialo :)
Kosimazaki123 napisał(a):
Chce pisać pod directX i wszyscy mi mówią że powinienem najpierw poznać winAPI i COM.
Uważam, że jeżeli interesuje Cie programowanie w DirectX to powinienes zacząc od... programowania w DirectX. Wszystkich powiazanych technologii nauczysz sie po drodze.
COM to taki system klas i obiektów.
DirectX jest zaimplementowane jako zbiór klas COM. Nie musisz "uczyć się COM" żeby używać DirectX, zwłaszcza że pod DirectX nie tworzy się żadnych własnych klas COM a tylko używa istniejących.
A jak używać COM dowiesz się ucząc się DirectX.
w gogle nie zwracają mi nic ciekawego
Jest to generalnie temat nudny i nieciekawy. Skup się na DirectX-ie.