@Spine piszesz ze w Pythonie rozwija się kilka aplikacji desktopowych, to znaczy, że są, ale niezbyt dużo? Raczej niszowa sprawa?
http://www.pygame.org/ - pooglądaj sobie projekty utworzone w pygame.
Pewne gry powstają w Pandzie 3D (silniku do gier, dedykowanym dla Pythona) - http://www.panda3d.org/
Jakiś czas temu trafiłem na kompletny keylogger napisany w Pythonie, wraz z funkcją pobierania zrzutów ekranu co określony czas, bez problemu uruchomiłem go pod Linuksem - http://sourceforge.net/apps/mediawiki/pykeylogger/
W Pythonie powstają też poważne projekty, gdzie repozytoria osiągają rozmiary rzędu TB. Pracowałem w firmie zajmującej się takim projektem ;)
Ale to aplikacja desktopowa dla inżynierów obsługujących wyspecjalizowaną maszynę.
Python posiada wxPythona, pyQt - bilbioteke z C++ - więc teoretycznie wybór jest, jednak porównując to do Javy która posiada min. Swinga i JaveFX 2 (co prawda wachlarz bibliotek jest mniejszy niż pythona) zastanawiam się czy warto pisać aplikacje w pythonie skoro możnaby było dalej w javie. Jednak nurtuje mnie świadomość, że warto znać więcej niz 1 jezyk/technologie. Rozwój i te sprawy.. :P
Dobre podejście. Dobrze mieć biegłość w technologiach różnego kalibru. Dzięki nawet niewielkiej znajomości Javy, trochę większej znajomości C++ i Pythona byłem w stanie w jedno popołudnie machnąć koledze projekt w C#, chociaż wcześniej nic w nim nie robiłem ;) Jak poznasz kilka technologii to już jako takie obycie masz.
lepiej sięgnąć po coś wydajniejszego ;)
Kontynuując to co napisałem wyżej, co na przykład ;)?
Pisałem to w odniesieniu do Pythona. Obojętnie co wybierzesz, czy to Javę, czy C++, to i tak zyskasz większą wydajność (o ile kodujesz z głową). Ale do prototypów np. jakiejś funkcjonalności gry, możesz dużo ułatwić sobie w Pythonie, a potem to przepisać do właściwej technologii/odpowiedniego języka ;) Pythona możesz też stosować do skryptów wspomagających Twoją codzienną pracę z komputerem, masowa zmiana nazw plików, napisanie jakiegoś web crawlera z wyrażeniami regularnymi/odczytem DOM, który ściąga z danej strony internetowej pożądane dane (obrazki itp.). Możesz pisać wszelkie parsery i konwertery małych danych. Dopóki czas wykonania jest znośny, to nie ma nic złego w używaniu Pythona. Sam napisałem w nim wiele minigierek. Ale teraz zbieram wszystkie pomysły z nich w jedną grę i piszę ją w C++. Głównie dlatego, że kod Pythona bardzo łatwo wyciągnąć. Nie ma jakiegoś wspieranego sposobu na zabezpieczenie kodu. A grę chciałbym w przyszłości sprzedawać z jakieś groszowe sumy. Do pisania i testowania wyrażeń regularnych dla Pythona polecam Kiki ;)