MMORPG w czasie wolnym

0

Witam,
Interesuje kogoś grafika 3D i gry online typu MMORPG o klimatach średniowiecza? :)
Obserwuję i płaczę nad aktualnymi grami jakie wychodzą. Większość jest pozbawiona sensu,
dlatego wygrywają takie gówna jak LoL, CS .. sorry panowie, może lubicie grać w te gry - ja też lubię.
Ale one nie stanowią żadnego wyzwania programistycznego.
Minimalne wyzwanie grafika komputerowego. To czemu przyciągają? Dają rozrywkę bo nie potrzebują sensu.

Można opowiadać sporo wad, sporo zalet o sporej liczbie gier. Każdy ma mózg, każdy myśli inaczej i to jest właśnie zajebiste w tym świecie.
Ale tutaj pauzuje, nie jestem politykiem a może zainteresuje tylko tych o podobnych poglądach.

Jako mały chłopiec i aktualnie pracownik programista w korporacji / student politechniki gliwickiej / i chciałbym stworzyć coś wyjątkowego.
Jak w temacie.
Projekt zacząłem rok temu, chciałbym zawalczyć trochę o marzenia i pisać dalej bo umiejętności nie brakuje. Brakuje tylko czasu żebym samodzielnie napisał coś, co zamknie mordy wszystkim producentom gier online. Nie dziś to jutro. Nie jutro to po studiach, ale mi się uda.
Chciałbym jednak spytać czy ma ktoś ochotę przyłączyć się do projektu.
Jak to widzę:
Typ:
Gra MMORPG takie jak: Metin2 / Cabal / Last Chaos <-- gry zajebiste jak na rok w którym wyszły, dzisiaj może już nie :)
Język:
C++ albo Python . Dla przykładu Metin2 powstał w Pythonie, jest to zajebisty język i myślę że każdy kto w nim programował przyzna mi racje.
C++ bo każdy go zna, ale myślę że lepiej płynąć z nurtem Pythona.
Zarobek:
Podobnie jak wyżej wymienione gry, gra zarabiałaby dzięki ItemShop.

-Ale przed tym, zeby zarabiała na siebie, musi być warta uwagi.
-Natomiast przed tym żeby była warta uwagi musi mieć dobrą grafikę.
-Żeby mieć dobrą grafikę chciałbym aby trzymała graczy dłużej niż 3 dni. -> posiadać jakiś klimat.
I o ten klimat chciałbym powalczyć. Resztę potem można kupić.

Idąc dalej projekt - jakiś zaczątek - mam zrobiony, chociaż nie dopracowany bo rozmowa z ludźmi którzy są zainteresowani pomoże mi udoskonalić zapewne ten pomysł .
Nie robię tego wyłącznie dla pieniędzy bo robię to co kocham, myślę że brakuje tego na rynku.

Jeśli ktoś jest chętny zapraszam na PW , jeśli nie to dziękuję za zmarnowanie swojego czasu na przeczytanie tego postu ;)

6

"c++ każdy zna" - oj tutaj to pojechałeś za daleko. Tutaj na forum to zapewne można policzyć na palcach ile osób zna c++

ja byłbym zainsteresowany, jeżeli podchodzisz do sprawy poważnie. Masz scenariusz do fabuły żeby poczytać? Masz już rozplanowaną logikę gry jak będzie działać? Masz już pierwsze szkice jak będzie wyglądać?

w jednym języku napisać całą grę (dużą) w dzisiejszych czasach to tak średnio.

ahh nie doczytałem, że szukasz grafików, ja na pewno nim nie jestem :(

0

No tak. Ale jeżeli ktoś jest zaawansowanym programistą to 'jaki język' to kwestia paru dni do przyzwyczajenia się.
Programuję w C++, C#, VS + wiele języków skryptowych bo korporacja ode mnie tego wymaga. I kiedyś zacząłem się uczyć Pythona.
Nie szukam grafików. Szukam ludzi którzy chcą coś stworzyć, a samemu jest to ciężko zrobić ;)
Czemu Python ? -> łatwy do nauczenia, uniwersalny i szybki. Ten projekt chciałbym żebyśmy pisali w czasie wolnym z czystej przyjemności. Ale żeby miało to efekty.
Jeżeli miałeś styczność z OpenGL to super, jeżeli nie to czemu miałbyś się tego nie nauczyć ? Walczmy o swoje marzenia dopóki możemy.
Python jest samo-dokumentującym się językiem i to jest wspaniałe w nim . To nie jest coś co JUŻ masz umieć, wszystkiego się nauczymy.
Wyślę Ci na PW parę form jak ja to widzę. ;)

0

Ja czekam na to, zapowiada się dobrze http://www.gram.pl/news/2013/06/25/enidust-polski-projekt-ktory-moze-okazac-sie-przelomowy-dla-gatunku-mmorpg-zobacz-wideo.shtml
Jeszcze można się zaciągnąć piszą w OpenGL i potrzebują grafików i programistów.

0

Teraz przychodzi pytanie czy ktoś potrzebuje pracy, czy chce stworzyć coś według swojej inwencji twórczej i przelać to na wykonywalny system zer i jedynek. ;)

0

Uważasz że gra musi mieć wypaśną grafikę, bo inaczej „nie stanowi wyzwania”, a dziwisz się że przyciągają uwagę gry bez takiej grafiki?

Cóż, najwyraźniej się mylisz w założeniach.

0

Czytaj:
-Żeby mieć dobrą grafikę chciałbym aby trzymała graczy dłużej niż 3 dni. -> posiadać jakiś klimat.
Chodzi ci o to że kiedys gry posiadały klimat i chociaż miały c**** grafikę dalej w nie gramy. A teraz gry mają zajebistą grafikę a bez klimatu. Stąd opinia o grafice, że kiedyś nie miały dobrej a były lepsze.
Chce to połączyć . Dobra grafika z klimatem, to byłoby coś. Możecie nie wierzyć ale wystarczy mi że ja w to wierzę i w końcu to zrobię ;)

1

Powiem ci ze grafika to nie wszystko, za pewne większość z was słyszało kiedys/gralo w tibie. Jaką furore ta gra zrobiła. Ile tysięcy ba miliony osób w nią grało a napisali ją niemieccy studenci jak dobrze pamiętam. Trzymam kciuki :D

0

Mnie odstraszają wszelkie MMORPG nowej generacji z wypasioną grafiką taką jak AION, Tera Online, Guild Wars.
Moje pokolenie grało w gry pokroju Tibia lecz np. World of Warcraft też jest bardzo klimatyczny.

Zawsze marzyłem sobie o stworzeniu gry takiej jak Tibia tylko dużo bardziej rozbudowanej ( najlepiej hybrydy kilku znanych tytułów )

Niestety jak to zwykle rzucam się z motyką na słońce.

Sam osobiście programuje w C# i innych technologiach związanych z platformą .NET, oprócz tego PHP i inne skryptowe języki ale od pewnego czasu zagłębiam się w tajniki Pythona i okazuje się, że język ten ma ogromne zalety i jego możliwości są bardzo rozbudowane.

W czym chcesz Tworzyć tę grę? Bo jeśli w Pythonie to istnieje tam bardzo fajna biblioteka PyGames. Jak popatrzysz na projekty to idzie w tym zrobić całkiem fajne rzeczy.
Tylko nie wiem czy da się to zintegrować z jakimś OpenGL, Allegro czy UNITY albo XNA.

0

Wiem, sporo uczyłem się kiedyś Pythona stąd wiem że będę się go trzymał bo przyszłość programistów to on, niezależnie ile hejterów właśnie sobie narobiłem :)

Myślałem nad Panda 3D (nie zapoznałem się z interfejsem), ale pobrałem jako pierwszy Blender i jest zajebisty :)
O to mi chodziło... zawsze mogę modele przerzucić w inne programy bo udostępnia exportowanie do różnych plików.
Popiszemy na pw jeśli jesteś zainteresowany. Ale tak, Python :)

0
Animusz_ napisał(a):

dlatego wygrywają takie gówna jak LoL, CS .. sorry panowie, może lubicie grać w te gry - ja też lubię.
Ale one nie stanowią żadnego wyzwania programistycznego.

Ja byłbym zdania, że takie produkty byłyby wyzwaniem dla ponad połowy programistów "korporacyjnych". Zważ też na fakt, że jest sporo ludzi, którzy czytając takie wyświechtane teksty, które tu umieszczasz, robią się nieufni.

0

@Animusz_ myślę że poniosła cię ułańska fantazja i z tą znajomością c++ jaką każdy ma reprezentować jak i "Ale one nie stanowią żadnego wyzwania programistycznego. "

0

@several , sam osobiście programuję w korporacji, więc chyba to zależy od danej osoby.
Nie widzę osobiście ŻADNEGO wyzwania. Ale to tylko moja opinia, każdy powinien mieć swoje zdanie i swój sposób interpretacji tych gier :)

0

@Animusz_ oczywiście, że to zależy od osoby, dlatego nie pisałem o każdym pracowniku korporacji i nie pisałem o Tobie, bo Cię nie znam i nie znam Twojego portfolio. Dla mnie stworzenie takiej gry jak LoL byłoby wyzwaniem. Jestem pewny, że poradziłbym sobie z zagadnieniami sieciowymi, ale obsługa grafiki to już byłoby dla mnie wyzwanie bo nigdy nie skodziłem nawet ćwierć zaawansowanej gierki. Wg mnie sukces takiego LoL'a to przede wszystkim F2P, dobry marketing i mały próg wejścia. A sukces takiego CS to przede wszystkim grywalność. Ja nadal gram w quake'a (QuakeLive na dzień dzisiejszy) bo mam z tego po prostu mnóstwo frajdy. Twoje wyzwania programistyczne gracza nie interesują.

0

Wiem o tym, kocham grać w gry i czuję że wiem w czym tkwi sens ich tworzenia :) Rzecz w tym, że 85% programistów tego nie rozwija. Jeśli nie zrobię - to się nie przekonam. Po prostu nic nie mam do stracenia gdy robię to z czystej przyjemności ;)

0

Szczerze życzę Ci powodzenia, tak na serio bez szydery. Przyjmij tylko proszę radę, jeśli szukasz podobnych sobie zapaleńców na 4p czy warsztacie to zamieszczaj więcej konkretów. Napisałeś, że projekt zacząłeś rok temu, w takim razie coś powinieneś mieć. Powinieneś mieć jakieś repo z dostępnym do ściągniecia TODO, albo otwartym do czytania issue tracking. Powinieneś mieć jakiś scenariusz, w grach RPG to podstawa, nawet hack and slash'e mają wymyślone światy ze swoją historią. Bez takich konkretów nikt nie weźmie Cię na poważnie.

0

Napisz jakies AI by znowu mozna bylo grac w gry Single Player, bo obecnie to jest nudne.

Napisz nowego Quake to Cie ozłocę ;) skoro to takie proste.

obecne gry mmorpg imo są beznadziejne, wiekszosc na jedno kopyto.
ciekawym projektem odnosnie enginu wydaj mnie sie Darkfall Online.

1

Animusz_: zacznijmy od tego, że powinieneś coś więcej o sobie powiedzieć.
Wyglądasz mi na osobę młodą, która ma w głowie dużo zapału, ale... mało doświadczenia.
Piszesz, iż nie widzisz wyzwania co każe mi stwierdzać, że raczej nigdy nie napisałeś nic większego w swoim życiu (nie mam na myśli pracy tylko projektów w domu - z własnej inicjatywy).
Otóż KAŻDY właściwie projekt (sensowny) jest wyzwaniem - jeśli nie w kwestii A to z pewnością w kwestii B. Duże projekty są tak rozbudowane, że GDZIEŚ zawsze znajdzie się wyzwanie i to całkiem spore.

Zapewne nie masz na swoim koncie żadnych większych programów, zacząłeś pracę, masz marzenia, ale brak Ci umiejętności (mimo, że tak nie twierdzisz, co znów nieco ujawnia Twój brak doświadczenia)

Prosiłbym Cię, abyś przedstawił się nam tutaj, tak abyśmy wiedzieli czy rozmawiamy z młodym laikiem pełnym marzeń - tak jak teraz o Tobie myślę ja oraz zapewne większość forum, czy może jednak z kimś doświadczonym. Proszę pokaż nam swoje portfolio lub po prostu ukaż projekty które realizowałeś - oczywiście nie zawodowo, bo te nie zawsze są w pełni Twoje lub po prostu nawet nie można ich pokazywać.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1