Witam , umiem już pythona ,ale nie wiem czy opłaca się w nim robienia gier w 2d. Zastanawialem się nad językiem C , ale przez to ,że istnieje coś takiego jak Cython nie chcialo mi sie po prostu , jest pyOpengl i Pygame ,więc uznałem ,że nie ma sensu . Chciałbym w przyszłości robic gry nie większe niż The Binding of Isaac .
Jeśli ruszasz pythona tylko ze względu nauki (choćby po to, żeby na początku było lżej) to jasne warto. Masz nawet kilka interesujacych opcji:
- Framework Qt (w postaci PyQt albo PySide)
- Framework Kivy
- Biblioteka pygame
Natomiast jeśli będzie Ci coś ciekawego wychodziło wówczas polecam Kotlin + Android SDK :)
Witam , umiem już pythona ,ale nie wiem czy opłaca się w nim robienia gier w 2d. Zastanawialem się nad językiem C , ale przez to ,że istnieje coś takiego jak Cython nie chcialo mi sie po prostu , jest pyOpengl i Pygame ,więc uznałem ,że nie ma sensu . Chciałbym w przyszłości robic gry nie większe niż The Binding of Isaac .
Nie ma problemu żeby w pythonie zrobić grę 2d. Można tez grę 3d. Albo 4d, jeśli sobie taką wymyślisz.
Jeśli powaznie myślisz nad pisaniem gier, i zależy Ci na efekcie, to na pewno nie patrz w stronę języka C. Napisanie czegoś takiego jak The Binding of Isaac
w C byłoby bardzo trudne, w przypadku Pythona - relatywnie proste.
Natomiast tak prywatnie, zamykanie się w jednym języku niekoniecznie jest dobre (chociaż wiadomo że lepiej się nauczyć jednego języka w miarę dobrze, zanim zaczniesz przechodzić na kolejne). Jeśli kręci Cię gamedev, polecam na przykład pobawić się z Unity (https://unity3d.com/).
BTW, zanim ściągniesz PyGame z ich oficjalnej strony (swoją drogą trochę parodia z tą stroną), tutaj są dostępne nowsze wersje: https://bitbucket.org/pygame/pygame/downloads
A jaka biblioteke polecacie oprocz pygame do gi
er 2d?
Pygame juz mam zainstalowane , instalowalem terminalem ,bo mam linuxa .
Jako silnik uzywalbym najwyzej Blendera.
Wizzie w Blenderze na górnym pasku masz Blender Render wystarczy kliknąć w to i zmienić na Blender Game .