Czy jest dla niej jakiś nowoczesny engine do gier 2d?

0

Czy jest dla niej jakiś nowoczesny engine do gier 2d?

0

Niestety nie.

Zobacz sobie Unity 3D, Goddot, Construct, czy nawet GameMaker.

Java nie ma wsparcia nowoczesnych narzędzi do gier. Ale pod maską te narzędzia czasem są zmuszone do korzystania z Javy, np. w buildzie Twojej gry na Androida.

1

Nie wiem czy to jest dobre, ale powstało kilka książek i tutoriali o libGDX.

Przykładowy kurs:

Tutoriale:
https://happycoding.io/tutorials/libgdx/

2
vpiotr napisał(a):

Nie wiem czy to jest dobre, ale powstało kilka książek i tutoriali o libGDX.

No... nie jest dobre :P
Jeśli musisz sam wywoływać funkcje OpenGL, dbać o ładowanie plików itd. to nie jest to na pewno nowoczesne.
Libgdx to lib... Do silnika mu daleko. W Unity sobie przeciągasz sprite na scenę i już masz załatwione, że będzie on wyświetlany i załadowany z pliku. Programujesz tylko to co ważne dla Twojej gry. Podstawowe akcje silnik robi za Ciebie, pod maską.

1

Ja w tym momencie nie znam nic fajniejszego dla Javy niz libGDX. @Spine -> tego OpenGLa wcale tam duzo nie musisz wolac. A jak sobie zrobisz sensowny szkielet aplikacji to potem szybko i przyjemnie mozna w tym kodowac. Porownujac -> uzywa sie toto bardzo podobnie jak XNA.

Na plus libGDXa - > mozna od razu zrobic wersje desktop/mobile/android/ios piszac tylko raz (tylko jest troche zabawy z setupem, i nie wiem czy wersje na Maca da sie ze zwyklego PC czy nie).

Dawno temu (wiec moze byc nieco niezgodne z najnowsza wersja, jeden kolega reklamujacy sie na 4 programmers, bardzo przystepne wprowadzenie nagral: )

2

Z doświadczenia Ci powiem że w GDXa nie ma co się ładować. Ja poległem w sytuacji gdzie moja gierka była posklejana z GDXa i kilku dodatkowych bibliotek bo sam GDX potrafi mieć rażące braki. Jak chcesz się zainteresować gamedevem i jednocześnie nie ładować się w komercyjne narzędzia to od siebie poleciłbym Godota. Po pierwszym kilku dniach używania - świetna technologia. Tydzień mi zajęło względne odtworzenie gierki którą robiłem w GDXsie. By default masz ficzery które w GDXie musisz implementować sam.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1