Czy jest dla niej jakiś nowoczesny engine do gier 2d?
Niestety nie.
Zobacz sobie Unity 3D, Goddot, Construct, czy nawet GameMaker.
Java nie ma wsparcia nowoczesnych narzędzi do gier. Ale pod maską te narzędzia czasem są zmuszone do korzystania z Javy, np. w buildzie Twojej gry na Androida.
Nie wiem czy to jest dobre, ale powstało kilka książek i tutoriali o libGDX.
Przykładowy kurs:
Tutoriale:
https://happycoding.io/tutorials/libgdx/
vpiotr napisał(a):
Nie wiem czy to jest dobre, ale powstało kilka książek i tutoriali o libGDX.
No... nie jest dobre :P
Jeśli musisz sam wywoływać funkcje OpenGL, dbać o ładowanie plików itd. to nie jest to na pewno nowoczesne.
Libgdx to lib... Do silnika mu daleko. W Unity sobie przeciągasz sprite na scenę i już masz załatwione, że będzie on wyświetlany i załadowany z pliku. Programujesz tylko to co ważne dla Twojej gry. Podstawowe akcje silnik robi za Ciebie, pod maską.
Ja w tym momencie nie znam nic fajniejszego dla Javy niz libGDX. @Spine -> tego OpenGLa wcale tam duzo nie musisz wolac. A jak sobie zrobisz sensowny szkielet aplikacji to potem szybko i przyjemnie mozna w tym kodowac. Porownujac -> uzywa sie toto bardzo podobnie jak XNA.
Na plus libGDXa - > mozna od razu zrobic wersje desktop/mobile/android/ios piszac tylko raz (tylko jest troche zabawy z setupem, i nie wiem czy wersje na Maca da sie ze zwyklego PC czy nie).
Dawno temu (wiec moze byc nieco niezgodne z najnowsza wersja, jeden kolega reklamujacy sie na 4 programmers, bardzo przystepne wprowadzenie nagral: )
Z doświadczenia Ci powiem że w GDXa nie ma co się ładować. Ja poległem w sytuacji gdzie moja gierka była posklejana z GDXa i kilku dodatkowych bibliotek bo sam GDX potrafi mieć rażące braki. Jak chcesz się zainteresować gamedevem i jednocześnie nie ładować się w komercyjne narzędzia to od siebie poleciłbym Godota. Po pierwszym kilku dniach używania - świetna technologia. Tydzień mi zajęło względne odtworzenie gierki którą robiłem w GDXsie. By default masz ficzery które w GDXie musisz implementować sam.