engine w c++

0

Witam. Kończę właśnie symfonie c++ i chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób mogę dołączyć jakiś silnik do mojego projektu by z niego móc korzystać. Żaden konkretny (chodzi mi o sposób). Dajmy na to ściągnę z netu jakiś darmowy i co muszę zrobić by go wykorzystać ?

4

Do silnika powinna być dołączona jakaś dokumentacja. Tam będzie wszystko napisane.

0

Ten silnik to UDK3. Nie bardzo wiem jak to znaleźć. Dokumentacja jest na stronie. Wiem ze to bardzo bardzo trudny silnik ale jeśli się już uczyć to może od razu czegoś co da zadowalający efekt. Czy może jednak powinienem zacząć np od irrlichta ? Chodzi mi o to czy to nie będzie strata czasu ucząc się irrlichta ? Proszę o opinie fachowca.

0

Cóż,zacznijmy od tego,że UDK tak naprawdę nie operuje na C++,a na Unreal Script Language (noo,chyba że wybulisz ponad milion baksów,wtedy masz dostęp do źródeł w C++).Jakiś czas temu zajmowałem się tym silnikiem,i niestety,dokumentacja od darmowej wersji,jak i support twórców do powalających nie należą.

Od siebie mogę polecić Unity 3D.Naprawdę doskonała dokumentacja,i co ważniejsze pokrywająca się z rzeczywistością.Unity jest także o wieele łatwiejszy do ogarnięcia niż UDK.Co do języków programowania,to wspiera ono C#,javascript i pythona Boo,tobie najbliżej chyba byłoby do C#

0

Dzięki za odp. Z tego co czytam musiałbym zakupić Unity Pro żeby móc korzystać z niego w c++. Czy mógłbyś napisać mi jak mam dodać ten silni do c++ by móc z niego korzystać ? Bardzo bym prosił. Czy trzeba to zrobić z poziomu c++ czy skopiować jakieś pliki do DEVa ?

0

Polecam najpierw obczaić visuala i jakiś prosty silnik typu allegro albo sdl. Gwarantuję ci że jeszcze nie jesteś gotowy na pisanie gier skoro kończysz symfonię.

0

Zdecydowałem się na OGRE3D. Natomiast tu mam prośbę. Na stronie widnieje, że jest on kompatybilny w Visualu ja jednak przyzwyczaiłem się do DEVa i chodź wiem, że ma on troszkę przestarzały kompilator to chciałbym w nim pracować. Czy mógłby mi ktoś opisać (najlepiej w punktach) jak zainstalować ten silnik by był obsługiwany przez DEVa. Szukałem podobnego tematu i owszem znalazłem lecz to temat z przed 4 lat i nie chciałbym później mieć jakichś przykrych niespodzianek. Bardzo proszę.

0

No i wyszło na to że jednak zaopatrzyłem się w Visuala 2010 :) Ale zawsze musi być kolejny problem toteż znowu zwracam się do was bo błędu nie potrafię sam naprawić. Silnik zainstalowałem zgodnie z instrukcją na : http://pl.wikibooks.org/wiki/OGRE/Instalacja. Wyświetla mi się do wyboru OGRE Aplication i wszystko jest dobrze. Ale gdy próbuję skompilować od razu nic nie zmieniając wyskakuje mi taki komunikat:

1>------ Build started: Project: OgreApp2, Configuration: Debug Win32 ------
1> OgreApp2.cpp
1>d:\ogresdk\include\ogre\threading\ogrethreadheadersboost.h(29): fatal error C1083: Cannot open include file: 'boost/thread/tss.hpp': No such file or directory
1> BaseApplication.cpp
1>d:\ogresdk\include\ogre\threading\ogrethreadheadersboost.h(29): fatal error C1083: Cannot open include file: 'boost/thread/tss.hpp': No such file or directory
1> Generating Code...
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

Rozumiem, że chodzi o te pliki tss.hpp oraz inne z tego folderu gdyż jak dałem \ przed którymś to wyświetlał się kolejny z nich. Nie wiem natomiast jak dodać mu ścieżkę, żeby je widział. poza tym myślałem, że po zainstalowaniu to powinno być już odpowiednio ustawione. Chyba, że popełniłem błąd przy instalacji. Jak zawsze proszę o pomoc :)

0

boosta miałem razem z ogrem. Problem rozwiązałem sam. Musiałem wejść w opcje projektu i zmienić w c++ additional directory z boosta 1_44 na 1_47 (nie wiem czemu tam wpisane miałem 1_44) da się to jakoś zmienić na stałe ? Bo muszę to przy każdym projekcie wykonywać.

I to samo w linkerze musiałem ustawić.

0

Chciałbym też się dowiedzieć czy silnik OGRE3D mnie nie ogranicza ? Tzn. Jeżeli bym coś pięknie wymodelował w 3ds'ie i dołączył do OGRE3D to nie będzie gorszej jakości, textur ? Pewnie są to dla was śmieszne pytania jednak wolę zapytać..

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1