Jaki program do robienia gier

0

Witam
Chce przelozyć gre planszową na werse elektoroniczną.
Orientuje się ktos może z jakich programów korzystają programisci gier ?
Domyslam się że część oprogramowania jest pisana tylko dla danej finrmy
wiem że są dostępne gamemaker, game factory itp. ale one mają mało opcji
można tez klepać w jakimś języku (ja mam do dyspozycji tylko C++ ) ale to sie mozna zaklepać na smierć.

[???]

0

Czyli masz wybór: mało klepać i mieć mało opcji, albo dużo klepać i mieć tyle opcji, ile jesteś w stanie sobie wymyślić (+bonus: własną satyswakcję)

0

albo raz bardzo dużo klepać i zrobić swój generator gier gdzie będziesz już mieć dużo opcji ;P

0

:) :d :]

0

IMO jak do gry planszowej to spokojnie starczy VCL z Delphi ewentualnie DelphiX

//dlaczego sugerujesz autorowi Delphi, skoro napisał, że ewentualnie może korzystać tylko z C++ ? :| - M

//widać przeoczyłem lub po raz drugi odwiedziłem wątek i zapomniałem o C++ więc w takim razie proponuję BCB ;]

0

Kiedyś było chyba coś takiego, jak Click and Play? O ile pamiętam możliwości, to tutaj wystarczą spokojnie.

0

hmm
no niestety chyba pozostaje mi c++ bo jak coś zdziałam w jakimś edytorze gier to potem będą problemy bo np. chce żeby w tą gre dalo sięprzez neta grać a takie edytory to mają zazyczaj swój własny język skryptowy :|
no qrcze no :/

0

Turbo Pascal z użyciem trybu graficznego. Max-res: 640x480x16cols. Można też w Delphi, bo oferuje więcej kolorów, lecz trzeba zakomplikować (nie mówie o takiej prostej kompilacji ;) ) program, żeby było pełnoekranowo. Jest książka Tworzenie gier w Turbo Pascal, ale jej nie mam, nie mogę nic powiedzieć.

Jak widzicie, według mojego avarta, kocham pliki Pascala i Delphi

0

Jesteś niedorozwinięty? A może nie umiesz czytać? Kogo obchodzi, że Ty doznajesz orgazmu pisząc programy w delphi/pascalu?! Gość wyraźnie mówi, że ewentualnie może użyć c++ [glowa] [glowa] [glowa] !

0

dobraq chybazostaje przy c++ i sam wszystko klepie
mam teraz pytanie odnośnie fullscreen jak to zrobić ? żeby jeszcze podać rządaną rozdzielczość ???

0

Pobierz naglowki Direct'a (<url>google.pl</url>)...

0

hmm
a dało by rade coś więcej np. jakiś konkretny link bo na goglach sie zaszukałem :-/
a zielonego pojęcia o tym niemam i też niewiem zabardzo czego szukać
a i coś zdobyć niemoge działającej biblioteki graphics.h i jakie jeszcz się przydadzą ?
kompiluje w devc++ albo M$ visual c++

0

games factory posiada sporo opcji ktore moga dac mozliwosc stworzenia kilku prostych i ciekawych gierek.
jesli jednak masz pojecie o C++ to powinienes z tego skorzystac.
polecam nauke OGL: http://nehe.gamedev.net/
jesli dysponujesz Borland C++ 5.5 (pod tym robiony, nie wiem jak pojdzie z Dev) to tu masz przykladzik malej gierki:
http://members.lycos.co.uk/wesoledi/snakecpp.rar

0

o super o to mi właśnie chodziło ten OpenGL tutorial jest super !
Wielkie dzięki
mama jeszcze pytanko odnośnie tego games factory
wiesz może czy jak coś w nim zrobie to czy jest potem mozliwość edycji kodu ? cz jest to jakiś specyficzny język skryptowy czy to C ??
Pozdrawiam

0

Z tego co ja pamiętam jako takiej możliwości edycji kodu nie było.
A ja z bibliotek graficznych mogę ci jeszcze polecić

SDL
[ http://sdl.org ]

Allegro
[ http://allegro.cc ]

i oczywiscie najbardziej polecany :>

DirectX
[ http://msdn.microsoft.com ]

0

Jak DOS to VESA,

Osobiście korzystam z GameMakera i jego język skryptowy, bardzo podobny do C mi w zupełności wystarcza nawet do RTSa

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1