Java w Unity - warto?

0

Witam,
uczę się programowania całkowicie amatorsko, dla własnej przyjemności. Chciałbym docelowo umieć robić aplikacje w Androidzie. zgłębiam już temat Android Studio i zaczynam naukę Java'y.
Lecz chodzi mi po głowie też chęć tworzenia w Unity, słyszałem że rzekomo też da się tam pisać w Java'ie, aczkolwiek jeśli dobrze zrozumiałem ma to jakieś minusy w porównaniu do C#.
I tu pytanie:
Czy te różnice są na tyle małe, że do amatorskich celów wystarczy mi Java, czy warto jednak mimo wszystko zgłębić również temat C#? Jestem ciekaw waszego zdania.

2

Unity3D to z tego co mi wiadomo JavaScript (i C#) ale nie Java.

http://stackoverflow.com/questions/4989689/what-language-is-used-to-develop-using-unity

1

Aplikacje użytkowe pisze się głównie w Javie. Jeśli chcesz pisać gry, to wtedy możesz celować w Unity (C# i JS). Są też jakieś frameworki do pisania gier w Javie, ale nie wiem, czy współpracują one z Androidem. Np. są frameworki do pisania gier korzystające z JavaFX i są też porty JavaFX na Androida (http://jperedadnr.blogspot.com/2015/03/javafx-on-mobile-dream-come-true.html). W każdym razie na pewno są to mniej popularne rozwiązania, niż Unity. Trochę o tym czytałem, ale nie robiłem jeszcze żadnej gry. Mam to w planach na przyszłość :). Generalnie, jeśli chodzi o Androida, to aplikacje użytkowe i gry to dwa odrębne tematy i z a każdy z nich należy się zabierać zupełnie inaczej.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1