Adamo napisał(a)
zaś na ogame w ogóle nie musi być niczego działającego w tle, wystarczy że podczas odwiedzin strony wszystko się poaktualizuje a bez odwiedzin to nie ma nawet takiej potrzeby
chociaż na pewno nie jest to zrobione w ten sposób bo przy większej liczbie userów system by się zamęczył
Uuu, czemu mialby sie zmeczyc? Ostatnio pracowalem nad mmogiem podobnym do OGame (z tym, ze normalna realtimowa aplikacja - 3d i te sprawy) i nawet tam nie aktualizowalem wszystkiego nonstop (choc jak zaczynalem to oczywiscie sobie myslalem, ze kazda jednostka bedzie miala swoj watek, tam while(1) i bedzie sobie liczyc co trzeba - wtedy to by sie dopiero zmeczyl :D). Zalezy jakie ficzery mamy w grze, wezmy takiego ogame, tam dwa glowne ficzery to latanie i atakowanie. Gdy flota leci, jej pozycje musimy tylko sprawdzic jesli ktos "patrzy" na miejsce docelowe, czyli powiedzmy, ze Ktos wyslal flote na moja planete, w momencie gdy ja sie loguje system sprawdza czy flota Ktosia doleciala do mojej planety, jak doleciala to sobie liczy walke i modyfikuje co trzeba (jak lecialo wiecej flot to nie widze problemu zeby zrobic z tego kolejke).
Tak na marginesie to w aplikacji realtimowej serwer nie robilby wiele wiecej bo nawet jesli chcemy zeby gracz widzial jak ta jego flota leci to jej tor moze sobie liczyc klient :)
Generalnie doszedlem do wniosku, ze przy dewelopowaniu takich rzeczy nie nalezy przesadzac z abstrakcja - lepiej pierw pomyslec co program ma robic a potem dopiero jak.